[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Okidoki, Tack!

Vilken sjö?
IMG_2415.jpg

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Ha, nä inte så stor, men anordnas även ett lopp runt denna sjö. Av nån anledning trodde jag denna skulle vara lätt och att någon skulle känna igen sig.

Senast ändrad:

Niklasberglund

Aktiv medlem
1 minut så kommer bild.
Anekdot till Hjälmaredocka bilden: Jag har varit på väg att frontalkrocka med en lastbil precis några hundra meter söderut från där bilden är tagen.
Eller det var lugnt.
Men jag var tvungen att köra utanför vägbanan då jag fick mötet i eget körfält av en omkörande lastbil som inte ökade tillräckligt snabbt, utan jag mötte helt enkelt två lastbilar i bredd..

Senast ändrad:

weldion

Aktiv medlem
1 minut så kommer bild.
Anekdot: Har varit på väg att frontalkrocka med en lastbil precis några hundra meter söderut från där bilden är tagen.
Eller det var lugnt.
Men jag var tvungen att köra utanför vägbanan då jag fick mötet i eget körfält av en omkörande lastbil som inte ökade tillräckligt snabbt, utan jag mötte helt enkelt två lastbilar i bredd..
Då gissar jag på Riksväg 50 mellan Bollnäs och Alfta.

weldion

Aktiv medlem
Visst är det där Tasmanska sjön möter Pacifiken! Din tur.
Lite roligt med hur jag kunde den där bilden som du lade upp.
Efter att På Spåret för någon vecka sedan hade Auckland som resmål, så surfade jag runt på Google Maps i NZ och hamnade på den där udden med fyrtornet.
Så jag har inte varit där, men kom ihåg vyn från Google Maps tack vare På Spåret.

mzi

Aktiv medlem
Det är ett ganska häftigt ställe! Det syns inte så tydligt på den bilden, men man kan ana att havet är tvåfärgat, och det brakar verkligen ihop två hav där ut. En Godahoppsudde i miniatyr. Jag har varit där varje gång jag besöker NZ.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer