[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)
Nope. Höftar på att det är endast ca 10 km brett.
Nope. Höftar på att det är endast ca 10 km brett.
Så rätt det kan vara utan att vara helt rätt. Jag söker det stora sundet som Shiant Isles även ligger i.Sound of Shiant
Rent tekniskt var det här rätt svar först.The Little Minch
Huvudsaken att alla vet att just jag hade rätt.Rent tekniskt var det här rätt svar först.
Men om det är ok med weldion kör vi bilden som ligger uppe nu. Misstänker att du får chansen snart igen![]()
Haha, såklart..Huvudsaken att alla vet att just jag hade rätt.
Kör på bilden som ligger tycker jag.Oj, Sorry missade Weldons svar, Jag kan absolut ta bort.
Det är en klart större sjö.Möckeln!
Det stämmer men sjön jag söker är inte fullt så stor, lagom för en söndagsrunda på racern.Vänern (är betydligt större).
VätternDet stämmer men sjön jag söker är inte fullt så stor, lagom för en söndagsrunda på racern.
Då gissar jag på Riksväg 50 mellan Bollnäs och Alfta.1 minut så kommer bild.
Anekdot: Har varit på väg att frontalkrocka med en lastbil precis några hundra meter söderut från där bilden är tagen.
Eller det var lugnt.
Men jag var tvungen att köra utanför vägbanan då jag fick mötet i eget körfält av en omkörande lastbil som inte ökade tillräckligt snabbt, utan jag mötte helt enkelt två lastbilar i bredd..
Kanske lite otydlig, men min anekdot var kopplad till bilden som Mr.Bottechia la ut på Hjälmare :)Då gissar jag på Riksväg 50 mellan Bollnäs och Alfta.
NixKrakow?
KorrektMen Gdansk då?
Irland. Cliffs of Moher?
Nu på Netflix! Ja, helt korrekt.La Falaise d'Amont
Lite roligt med hur jag kunde den där bilden som du lade upp.Visst är det där Tasmanska sjön möter Pacifiken! Din tur.