[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Bsk

Medlem
SGU 139 osv dök upp bland mina träffar igår men gick inte vidare med den träffen...

GoranS

Aktiv medlem
Nej, jag hade inte heller gått vidare med ett 300+ sidor långt dokument om inte bildpostaren explicit sagt att svaret skulle finnas där.

Ny bild. Frågan är vad namnet på vattenfallet är.
Bild.jpeg

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Tack! Har varit mycket på La Palma då min morfar bodde där under min uppväxt, men kan inte minnas att vi varit vid detta vattenfall, så blev googling för att hitta rätt även denna gång.

Hinner inte ta fram en ny bild nu, så vem som helst får lägga upp en ny bild.

Senast ändrad:

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Tänkte på det, men vet ju inte om han är uppkopplad och har bilder nära tillhands.

Edit: weldon om du är online får du gärna lägga upp en ny bild. I annat fall får någon annan lägga upp en bild om ett par timmar.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Tack! Har varit mycket på La Palma då min morfar bodde där under min uppväxt, men kan inte minnas att vi varit vid detta vattenfall, så blev googling för att hitta rätt även denna gång.

Hinner inte ta fram en ny bild nu, så vem som helst får lägga upp en ny bild.
Var en del människor som gick dit så den var, och gissningsvis är, nog hyggligt populär. En lite intressant passage som kanske inte rekommenderas för personer med anlag för svindel. En bild som inte så bra visar den, men jag har ingen bättre. Personerna på bilden är för mig okända.
P1020355 (Large).jpeg

Som den var då (2011) hade vandringen inte gått att genomföra torrskodd om det hade varit speciellt mycket mer vatten i vattendraget. Var ett antal passager där man fick korsa fram och tillbaka över vattendraget balanserandes på stenar och det var en del där stenarna inte stack upp så mkt ur vattnet.

Totalt sett en fin, inte alltför lång, vandring tycker jag. Vi gick upp genom dalen från parkeringen där vägen korsar vattendraget. Ska även gå att gå från parkeringen där vägen slutar vid Mirador de los Brecitos. Då måste man antingen gå upp dit från nämnda parkering eller hyra in sig i någon av jeeparna som kör upp dit då det, i alla fall när vi var där, inte är tillåtet att parkera där uppe.

weldion

Aktiv medlem
Denna blir enklare än en kalkugnsruin.
6FDCE18A-774B-40D7-A029-38E8A4A1863B.jpeg

2-stegsraket:
Var är jag och nämn ett årtal starkt förknippat med platsen.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Stiklestad, Norge, 1030?

Edit: Tack GoranS för beskrivningen, ser fint ut och har inget emot lite klättring och att bli lite blöt om fötterna. Rätt många år sedan jag var på La Palma nu men familjen funderar på att åka ner till huset i byn La Laguna som fortfarande finns kvar inom släkten. Blir absolut en tur till vattenfallet och en hel del vandring i sådana fall. Har inte cyklat landsväg på La Palma men vägarna verkar överlag rätt fina, dock verkar utbudet av vägar ganska begränsat. Läste förresten din fina RR upp till Roque de los muchahos.

Senast ändrad:
På vilken ö är jag och cyklar nu? Den här serpentinen är nog ingen känd cykelväg för den slutade i en låst grind.
c002_0019.jpg

Grinden jag kom till nästan vid krönet kunde jag inte läsa mycket av men jag förstod att det var militärt.

antosi

Medlem
Ser ut som någon ö i Kykladerna - Grekland. Finns mig veterligen inget militärt på ön, men jag slänger ut en gissning på Paros.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer