Niklasberglund
Aktiv medlem
[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)
Huddinge sjukhus?
Ajfan, då faller det ju på mig att posta bild.
Nä, det har du ju rätt I.Du har ännu inte fått svar från den som har lagt upp bilden.
Eller:360 tailwhip?
Tror det blir en 360 tripple tailwhip helt enkelt.Eller:
Cykeln snurrar tre varv och Emil ett varv. Båda snurrar åt samma håll.. vad blir det?
(obs jag vet inte själv)
Nope. Men jag hade en fin bild på deras kopparbytta som jag funderade på att lägga in...Spritkok i Mackmyra?
Inte det hellerVäddö gårdsmejeri?
Nej, fel byggd, men rätt brygd.Oppigårds
Rätt!Fjäderholmarnas bryggeri?
Där har jag faktiskt varit, så tyckte jag kände igen mig. Å andra sidan har jag studerat närmare 5 år vid Stockholms universitet (din förra bild) men kunde inte placera bilden.
Eller nej... tävlingen rulllar vidare!Hittar inga vettiga bilder så nu får någon annan chansen att lägga upp en ny bild.
Nej!Gopshus. Anders Zorn ?
Holens Gammelgård, Gustaf Ancarkrona?Visa bilaga 466955
Vad heter platsen och vilken person är starkt förknippad med platsen?
MoraVisa bilaga 466955
Vad heter platsen och vilken person är starkt förknippad med platsen?
Tack, men hoppas och tror att det finns andra som tycker det är roligt att lägga upp bilder men som kanske inte har tid att vara snabba att gissa, så tycker det är bättre att de får chansen att lägga upp en egen bild.Jag kan PM:a dig en bild eller enklar lägga upp en och PMa dig svaret ?
/Emil
Där har vi rätt svar! Congratulations!Holens Gammelgård, Gustaf Ancarkrona?
Det var rätt! Fotot taget fr flodbanken/gräsytan där det brukar köras världscupsprint på längdskidor varje år.Ser ut som Dresden, så Elbe.