[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

MtbIte

Aktiv medlem
Japp, fotograferat från stigen upp mot Puy Mary. Har varit med i Touren 11 gånger.
Din Bild Mtblte.
Hehe hade du inte gett den där ledtråden till goranS att den varit med i en stor tävling hade jag nog inte kunnat gissa .

Laddar upp ny bild tidigt imorgon.

JaLi

Aktiv medlem
Ja, den hade tagit rejält med tid om jag skulle ha letat mig fram till utan någon form av googling. Ingen stigning som riktigt legat på min radar.
Det är väl så att det är stigningarna i Alperna och Pyrenéerna som är kända, Centralmassivet och Cevennerna är lite mer okända. 2020 avslutades etapp 13 där.

MtbIte

Aktiv medlem
I vilken stad är jag ?
20210207_093224.jpg

JLarsson

Aktiv medlem
Tack! Var hittar man den här vinbaren tro? Ett ställe vars namn också numera associeras med en mycket tragisk händelse.

DSCF2104.jpg

Bikzz

Aktiv medlem
Bildgooglade oxå. men vilken tragisk händelse ? Btw, svårt att posta en lagom svår & ogooglebar bild numera.....

JaLi

Aktiv medlem

GoranS

Aktiv medlem
En möjlighet om man vill slippa ifrån att känna pressen att slänga upp jättesvåra bilder för att de är googlingsbara annars är ju att vi skapar en ny tråd där man skriver in i reglerna att man inte använder något slags sökverktyg på nätet men att man får använda google streetview och gå in och titta på platser. Går naturligtvis inte att kolla om någon fuskar men det kanske skulle funka med en "gentlemen's agreement".

JaLi

Aktiv medlem
Både bron till Ile de Re och Ile de Oléron var med på denna sträcka. Men grabbarna körde över ytterligare (minst) två broar.

weldion

Aktiv medlem
Korrekt!

Korrekt, bilden är din
Fy fan! Nästan 15 år sedan man var där och minnena är kvar. Lider inte av demens känns det som.
Var in på någon kiosk där och köpte ”Ožujsko Cool” med tanke på att det skulle vara en kall, god öl. Visade sig att ”Cool” stod för alkoholfritt.

Argos

Aktiv medlem
Edit: Felpost. Säkert fel spår också.

(har ingen bild tillgänglig GoranS, så ville inte riskera att få rätt, det var dumt gjort)

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Jag skulle gissa mellaneuropa baserat på växtlighet och husen. Närmare än så vågar jag mig dock inte på att gissa, möjligen med undantag för att det verkar finnas ngn form av sluttning i bakgrunden så det är troligen inte något superplatt område.

Det är möjligt att det stenkonstruktionen och strömmande vattnet är något speciellt eller att grinden/bågen (eller vad det nu är) där man verkar kunna gå ut på plattformen i bilden är utmärkande. Det är dock inget som säger mig något.

Jag får nog helt enkelt erkänna att detta är för svårt för mig. Jag har t.o.m. svårt att komma på någon tillräckligt specifik beskrivning för att kunna googla och ha hopp om framgång. Och att börja slumpgissa på byar med kända namn i mellaneuropa känns något tröstlöst.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer