[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Argos

Aktiv medlem
Saint Lawrence River, med bron Jacques Cartier Bridge, i Montreal - Quebec. I bakgrunden syns nöjesparken La Ronde. Gissar jag.

Muntis

Aktiv medlem
En timme utan några gissningar. Detta naturreservat började sin historia för över 400 år sedan. Arbetskraften kom då till stor del öster ifrån vilket har gett upphov till ortsnamn inspirerade från hemlandet.

Senast ändrad:

oJsan

Aktiv medlem
Kul att ses Muntis, det var länge sen! :D

Kort och gott - var är jag på den här bilden?
varda.jpg

oJsan

Aktiv medlem
Äsch, det var alltså för enkelt 😄 Din tur igen!
Kan för övrigt rekommendera att inte ta med cykeln upp på toppen!

Muntis

Aktiv medlem
Lätt och lätt men känner ju lite till vilka trakter du brukar röra dig och har själv varit upp på fjället för några år sen så jag kände igen mig lite. 😀 Lägger barn nu men bild kommer när de somnat.

GoranS

Aktiv medlem
För en som inte varit där och inte har Muntis kunskaper tycker jag inte att den är speciellt enkel. Jag hade väl gissat någonstans i svenska fjällvärlden. Ser ut som att det inte är så kuperat längre bort i bildens riktning vilket skulle indikera att det skulle vara i randen av fjällkedjan. Och det ser ut att vara en skaplig höjdskillnad. Sen finns det någon form av vattendrag.

Det är ungefär så mkt jag kan få ut av bilden. Om jag skulle hålla mig ifrån bildgoogling, som jag f.ö. inte vet om det skulle ge något, skulle jag få leta upp lämpliga toppar och sedan försöka se om det dels skulle matcha det mot kartan visar och dels försöka få fram någon bild från toppen och hoppas att det finns i hyggligt samma riktning som den givna bilden är tagen.

Jag misstänker att det skulle tagit mig en rätt god stund innan jag möjligen hittat rätt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer