[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Vore skandal om jag inte tagit den! Hemmaplan OCH både Post och spårvagn på fotot.

Vilken skidort?
1614018179616.png

GoranS

Aktiv medlem
Har cyklat längsmed floden på andra sidan och även korsat bron över floden så den var inte så marig att klura ut.

Vilken är staden jag befinner mig i?
BILD.jpeg

Mats65

Aktiv medlem
Vatten bland husen måste väl vara Venedig?
(Fast jag tror inte det är så enkelt)

Berk

Aktiv medlem
Trodde redan att det måste vara i nordöstra Italien, men har ännu inte varit i Ferrara, så kände inte igen den.

ooms

Aktiv medlem
Yes. Inte bara stad utan även byggnad. Har du varit där?
Nä, googlade på "italienska städer med vallgrav" och kom då in på en sida om Emilia Romagna och städer där, en bit ner fanns en bild på slottet fr andra sidan (den med fontänen), kände då igen valven och de röda fönsterjalusierna.

ooms

Aktiv medlem
Inga gissningar ännu?
Kan säga att det inte är brittiskt iaf.

GoranS

Aktiv medlem
Utan att börja bildgoogla (vilket jag slutat med i denna tråd då jag tycker det är tråkigt) är mina kunskaper i arkitektur i allmänhet och kyrkoarkitektur i synnerhet för dåliga för att jag ska kunna komma på ngt vettigt angreppssätt som jag tror med rimlig insats skulle kunna leda mig rätt.

ooms

Aktiv medlem
Det här hjälper väl marginellt, men det är ingen kyrka, det är ett kapell.
Jag väntar nån timme innan jag släpper ytterligare en ledtråd.

ooms

Aktiv medlem
Chapel Hill, NC. Duke University.
Ger väl rätt för det, även om orten är fel. Det är Duke University, men det ligger i Durham, NC. Chapel Hill är grannorten, där ligger University of North Carolina. Dessa två, tillsammans med North Carolina State University i Raleigh, utgör det som brukar kallas The Research Triangle.

fhloston

Aktiv medlem
Ger väl rätt för det, även om orten är fel. Det är Duke University, men det ligger i Durham, NC. Chapel Hill är grannorten, där ligger University of North Carolina. Dessa två, tillsammans med North Carolina State University i Raleigh, utgör det som brukar kallas The Research Triangle.
Hmm, borde kanske klarat det bättre. Bodde ett år i närheten och bär UNC kepsar 😃

ooms

Aktiv medlem
Taget fr Kista Science Tower och det är toppen på Scandic Victoria Tower vi ser?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer