[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

fhloston

Aktiv medlem
Var tyvärr det bästa jag kunde åstadkomma. Inte en susning om vad det är för något man ser sticka upp ur molnen.
En karakteristisk byggnad, nog många här som har sett den. Ovan molnen är en lätt överdrift.
Taget fr Kista Science Tower och det är toppen på Scandic Victoria Tower vi ser?
Helt rätt.
Jag jobbade på översta våningen ett tag. Häftigt när det låg tät dimma.
Det var även praktiskt att man kunde göra en prognos över risken att få regn på sig när man skulle byta om till cyklingen hem.

JaLi

Aktiv medlem
Jo rätt enkel, den kunde jag inte stava till siegesäule (segerpelare ?).

JaLi

Aktiv medlem
Vad heter gatan bakom mig?
20170721_153636.jpg

Grabben (gissar jag) har hittat ett intressant sätt att låsa fast cykeln.

ooms

Aktiv medlem
Var det svårgissat? Det är en skidanläggning på andra sidan vattnet, om ni inte sett det.

GoranS

Aktiv medlem
Skidbackebiten var väl det som jag såg.

En googling på rastplats+skidbacke+sjö (eller slalombacke) gav inte mig ngt som verkade användbart bland de tidigare träffarna i alla fall. Kändes dessutom inte så spännande att jag tyckte det var värt någon större möda. Kanske kopplat till att jag inte åker utför och slalombackar därmed intresserar mig måttligt.

Sen funkar jag så att jag har lättare att lägga ner lite tid på bilder som jag tycker är spännande då själva sökandet kan vara kul då jag kan hitta kul platser jag inte kände till innan, även om jag inte hittar svaret på frågan.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer