[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Akronym

Aktiv medlem
Vilken stad ligger fartyget i? (superpluspoäng till den som kan namnge skonaren vars mast bilden är tagen ifrån ;) )
IMG_1194.JPG

mzi

Aktiv medlem
Jag gissar hej vilt på Cadiz. Och en skonare säger du..? Är det en svensk skuta? Jag har seglat flera skutor runt Stockholm men ingen skonare.

Akronym

Aktiv medlem
Jag gissar hej vilt på Cadiz. Och en skonare säger du..? Är det en svensk skuta? Jag har seglat flera skutor runt Stockholm men ingen skonare.
Nope, inte Cadiz.

Japp, en svensk skonare (syns kanske 2 gånger per år i Stockholm som är hemmahamn)

WSMC

Aktiv medlem
Verkar som någon som varit med på Älva?
Malaga var vi förvisso i när jag mönstrade på men det är inte där bilden är tagen
Tyvärr inte, bara lite internetdetektiv på onsdagskvällen. Häftigaste segelbåt jag själv seglat med är galeasen Belle Aime för massa år sedan.
Vi testar med Las Palmas?

Akronym

Aktiv medlem

WSMC

Aktiv medlem
Vad heter vattendraget, som vi inte ser, men som ligger ett par hundra meter bortanför takåsen?
1502378920965.jpg

WSMC

Aktiv medlem
Ledsen för lite radiotystnad pga anledning. Dock inga rätta svar än. Orten i närheten har bland mycket annat, cykelnanknytning.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer