Jajjemän, nästa bild är din!Tuggummi, Seattle.
Tämligen vidrig vägg!Jajjemän, nästa bild är din!
Var är detta?
Nej inte chatel.Det står ju Chatel Reboul på en affisch i bilden. Ska det va så enkelt?
Verkar dock finnas kopplingar...Nej inte chatel.
Nej.Chamonix kanske?
Nära, men nej.Då testar vi Morzine.
WSMC var först men blir man ombedd sådär, lägga upp en bildgåta, då tar man chansen. Jag liksom bara tränger mig före i kön och låtsas som om det regnar.... Och nej. det är inte i AntwerpenÄr det bara för mig det ser ut som WSMC var först med det svaret (inlägget före uandts)?
Nepp. Om man tittar ordentligt så var WSMC först. Mitt fel.Är det bara för mig det ser ut som WSMC var först med det svaret (inlägget före uandts)?
Absolut ingen fara.Nepp. Om man tittar ordentligt så var WSMC först. Mitt fel.
Hoppas på ett milt straff.
Haha, alltid underskattat att låtsas att det regnar☺WSMC var först men blir man ombedd sådär, lägga upp en bildgåta, då tar man chansen. Jag liksom bara tränger mig före i kön och låtsas som om det regnar.... Och nej. det är inte i Antwerpen
Nej. Namn-googlar ni på den där Ro-Ro båten eller? Bättre kan niAmsterdam
Ja det gjorde jag (Amsterdam är hemmahamn) men nu vet jag bättre och säger att det är Gdansk!Nej. Namn-googlar ni på den där Ro-Ro båten eller? Bättre kan ni
Finns sådana skorstenar i Marseille, så jag säger Marseille.
Rätt svar och din tur!Ja det gjorde jag (Amsterdam är hemmahamn) men nu vet jag bättre och säger att det är Gdansk!
Nej, inte Leksand.Leksand?
Nej, jag har också insett det. Men jag får väl vänta på postaren innan jag gissar igen (nu är jag ganska säker).Nej, inte Leksand.
Känner igen mig, men det är inget ställe som ligger i närminnet.Nej, jag har också insett det. Men jag får väl vänta på postaren innan jag gissar igen (nu är jag ganska säker).
Jomen visst är det så, din tur! Tog du det på att alla bilar har extraljus?Arvidsjaur
Dels detJomen visst är det så, din tur! Tog du det på att alla bilar har extraljus?![]()
Det var snabbt, jag står precis ovanför "canadian falls". Din bild!Niagarafallen?
Äsch, jag trodde att jag gjort bilden lagom liten för att alla som är smart nog att googla på skyltar inte skulle se vad det stod :DDels det, men sen såg jag också att det stod Optik, och kanske Madeleines eller Mariannes. Fanns visst ingen Madeleines, men Mariannes fanns visst en i Arvidsjaur.
Ny bild kommer om ett tag.
Det var en vild chansning. Såg ut som ett vattenfall till vänster.Det var snabbt, jag står precis ovanför "canadian falls". Din bild!
NixChamonix?
Nej. Den sökta byn ligger lite längre söderut och har mycket högre berg runt sig än vad Andermatt har.Jag inbillar mig från bergens utseende att det handlar om Schweiz/Frankrike (möjligen nordvästra Italien). Har inte tid att leta nu så drar en råchansning på ett ställe som jag aldrig varit på och inte vet hur det ser ut: Andermatt.