[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

H.

Aktiv medlem
Det var lättgooglat. Men jag har inget att bjuda på så jag låter bli att svara... Men rolig bild! :)

JaLi

Aktiv medlem
Jajjemän, nästa bild är din!
Tämligen vidrig vägg!

Var är detta?
DSC_3491.JPG

uandt

Aktiv medlem
Är det bara för mig det ser ut som WSMC var först med det svaret (inlägget före uandts)?
WSMC var först men blir man ombedd sådär, lägga upp en bildgåta, då tar man chansen. Jag liksom bara tränger mig före i kön och låtsas som om det regnar.... Och nej. det är inte i Antwerpen

WSMC

Aktiv medlem
WSMC var först men blir man ombedd sådär, lägga upp en bildgåta, då tar man chansen. Jag liksom bara tränger mig före i kön och låtsas som om det regnar.... Och nej. det är inte i Antwerpen
Haha, alltid underskattat att låtsas att det regnar☺
No harm, no foul.

ooms

Aktiv medlem
Jomen visst är det så, din tur! Tog du det på att alla bilar har extraljus? 🤣
Dels det 😂 , men sen såg jag också att det stod Optik, och kanske Madeleines eller Mariannes. Fanns visst ingen Madeleines, men Mariannes fanns visst en i Arvidsjaur.
Ny bild kommer om ett tag.

oJsan

Aktiv medlem
Dels det 😂 , men sen såg jag också att det stod Optik, och kanske Madeleines eller Mariannes. Fanns visst ingen Madeleines, men Mariannes fanns visst en i Arvidsjaur.
Ny bild kommer om ett tag.
Äsch, jag trodde att jag gjort bilden lagom liten för att alla som är smart nog att googla på skyltar inte skulle se vad det stod :D

GoranS

Aktiv medlem
Jag inbillar mig från bergens utseende att det handlar om Schweiz/Frankrike (möjligen nordvästra Italien). Har inte tid att leta nu så drar en råchansning på ett ställe som jag aldrig varit på och inte vet hur det ser ut: Andermatt.

Mats65

Aktiv medlem
Jag inbillar mig från bergens utseende att det handlar om Schweiz/Frankrike (möjligen nordvästra Italien). Har inte tid att leta nu så drar en råchansning på ett ställe som jag aldrig varit på och inte vet hur det ser ut: Andermatt.
Nej. Den sökta byn ligger lite längre söderut och har mycket högre berg runt sig än vad Andermatt har.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer