[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

WSMC

Aktiv medlem
Då testar vi den här; var står jag och fotar?
Bonusfråga: Varför står jag här en sen julikväll med mjölksyra upp till öronen?
DSC_0278.JPG

oJsan

Aktiv medlem
Jordbro?
Bonusfrågan: Du ville också se solnedgången men du cyklar mtb och din kompis trampade järnet på sin smalhjuling.

oJsan

Aktiv medlem
Den här var inte lätt... inte många ledtrådar att gå på förutom en solnedgång som anger väderstreck och en större väg/trafikled som tillsammans med skogen indikerar att det är i utkanten av en lite större ort. Möjligen en mack på höger sida? Man kan anta att det är asfaltsväg upp till kullen och att den är välbesökt med tanke på det nedtrampade gräset...
Du måste skaffa en bättre en bättre kamera @WSMC ! :D

WSMC

Aktiv medlem
Jag är rädd för att det är fotografen samt att telefonen hade legat i ryggfickan i sex-sju timmar som gör att bilden inte vinner några priser :giggle:
Sen är ju bilden tagen mer som en fotostämpling än något som ska upp på Fotografiska :sneaky:
Ledtråd är att kullen inte är naturlig.

GoranS

Aktiv medlem
Om det är Stockkolmstrakten skulle jag tänka mig att det är en tipp. Får dock inte ihop det med någon av de tippar jag kommer på.

Man ser även en annan höjd en bit bort som skulle kunna vara en annan tipp.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Helt rätt!
Bildad på bla rivningsmassorna från Klarakvarteren under 60 och 70-talen.
Varsågod!
Har varit uppe på ett flertal av de konstgjorda topparna kring Stockholm men ingen av dem stämde riktigt med bilden i tråden, då jag tycker att det är rätt mycket bebyggelse kring de andra. Så chansade på en jag inte bestigit.

Känner att jag inte har någon rolig bild just nu, så överlämnar det till er andra. Bilden är fri!

Senast ändrad:

Laan84

Aktiv medlem
Har varit uppe på ett flertal av de konstgjorda topparna kring Stockholm men ingen av dem stämde riktigt med bilden i tråden, då jag tycker är rätt mycket bebyggelse kring de andra. Så chansade på en jag inte bestigit.

Känner att jag inte har någon rolig bild just nu, så överlämnar det till er andra. Bilden är fri!
Vad heter närmaste ort? 9C2C9ADF-7DD6-45EB-A103-32561EABD1DC.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer