[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)
Jaaaaaa!Halmstad?
Jaaaaaa!Halmstad?
Tyvärr fel på första.Jordbro?
Bonusfrågan: Du ville också se solnedgången men du cyklar mtb och din kompis trampade järnet på sin smalhjuling.
Det har tippats saker där. Det stämmer.Om det är Stockkolmstrakten skulle jag tänka mig att det är en tipp. Får dock inte ihop det med någon av de tippar jag kommer på.
Hammarbybacken (Hammarbytoppen) ?Då testar vi den här; var står jag och fotar?
Bonusfråga: Varför står jag här en sen julikväll med mjölksyra upp till öronen?Visa bilaga 473239
Helt rätt!chansar på Frösundatoppen.
Har varit uppe på ett flertal av de konstgjorda topparna kring Stockholm men ingen av dem stämde riktigt med bilden i tråden, då jag tycker att det är rätt mycket bebyggelse kring de andra. Så chansade på en jag inte bestigit.Helt rätt!
Bildad på bla rivningsmassorna från Klarakvarteren under 60 och 70-talen.
Varsågod!
Vad heter närmaste ort?Har varit uppe på ett flertal av de konstgjorda topparna kring Stockholm men ingen av dem stämde riktigt med bilden i tråden, då jag tycker är rätt mycket bebyggelse kring de andra. Så chansade på en jag inte bestigit.
Känner att jag inte har någon rolig bild just nu, så överlämnar det till er andra. Bilden är fri!
Hunnebo?Vad heter närmaste ort? Visa bilaga 473275
Helt rätt!Lysekil?
Av ren nyfikenhet. Vilken fyr är det?Helt rätt!
Stod vid parkeringen vid lilla hamnen utanför pinnevikens badplats.Av ren nyfikenhet. Vilken fyr är det?
NopeKan det vara Hong Kong?
KorrektPing An, Shenzhen?
NopeTågstationen i Liege
Inget rätt svar hittils men ni verkar ha hittat rätt tema nu :)Kastrup
Nope, inte det heller.E det Terminal 2 i Oslo? Borde man ju känna igen annars men men