[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Bsk

Aktiv medlem
Anar, att den blev för svår fast jag gissar att många som följer tråden faktiskt har varit i byn vi söker.
Sammanfattar lite ledtrådar och ger nån ny:
-@weldion Är nära
-Masa oss söderut

-Byn hade en gång ett eget mtb-lopp
-Rikskänd cykelstig finns i byn

weldion

Aktiv medlem
Anar, att den blev för svår fast jag gissar att många som följer tråden faktiskt har varit i byn vi söker.
Sammanfattar lite ledtrådar och ger nån ny:
-@weldion Är nära
-Masa oss söderut

-Byn hade en gång ett eget mtb-lopp
-Rikskänd cykelstig finns i byn
När jag är nära, så gissar jag på fysiskt och säger Bjurs!

Bsk

Aktiv medlem
Nu rasslade det till Bjurs, rätt stig och Dössberget och dess "museum"

Eftersom jag ställde frågan lite otydligt (Var är jag) så säger jag att @GoranS tar nästa bild.

weldion

Aktiv medlem
Dössberget alltså!?
På Dössberget så såg jag Svenne Rubins live en gång. Precis när de hade släppt sin skiva ”Sex män i skor” och blivit tokpopulära. Arrangören var inte riktigt beredd ppå folkstormningen till den lilla scenen som man hade uppe på berget.
6500 pers kom dit. Går närmast att beskriva Dössberget som en myrstack med människor som klättrade fram.

weldion

Aktiv medlem
Då tar vi något längre norrut.
Vad heter vägen? Namn, inte nummer.
863C3581-63D8-4864-A23D-900D761C72FD.jpeg

weldion

Aktiv medlem
På Dössberget så såg jag Svenne Rubins live en gång. Precis när de hade släppt sin skiva ”Sex män i skor” och blivit tokpopulära. Arrangören var inte riktigt beredd ppå folkstormningen till den lilla scenen som man hade uppe på berget.
6500 pers kom dit. Går närmast att beskriva Dössberget som en myrstack med människor som klättrade fram.
Enligt den här källan så vad det ”ca 7000”.
...för i nästa bild säga ca 6000. Håller fast vid 6500 pers då.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Jo, hittade platsen på Google Maps. Ute och cyklar så hinner inte lägga upp bild nu. Bilden är fri.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Ett lejon på en stenpelare är inget som ger mig någon tydlig idé om var det skulle vara. Lejon är väl ganska allmänt förekommande i utsmyckningar!? Och ingen landskapsmässig information som ger någon ledtråd om var det kan vara.

Om man inte har varit på platsen och därigenom känner igen den eller har någon form av specialkunskaper kring utformande av den typen av utsmyckningar tycker jag snarast det är ganska svårt att inse var det skulle vara. Mina försök att googla på vad jag tyckte var relevanta ord för att beskriva det gav i alla fall inget av värde.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer