[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

ooms

Aktiv medlem
Jag kan avslöja att några randolopp går på vägen som syns. Åtminstone ett av Randonneur Stockholms lopp t.o.m.

ooms

Aktiv medlem
Haha, nu hittade du rätt!

Kopplingen till svaret på weldions bild (Digerberget) är att den skog som syns på andra sidan åkrarna är en utlöpare från ett berg som heter, just det, Digerberget. Tillsammans med det berg jag står på bildar de Norrlandsporten (som också var namnet på en numera nedlagd skidanläggning på Digerberget). Vägen som syns är 272, och även norra stambanan går där nere, men väldigt tätt inpå Kölberget. Övrig kuriosa är att skulpturen Moder Svea på Riksdagshuset är huggen ur röd granit fr Kölberget.

Peth

Aktiv medlem
Haha, nu hittade du rätt!

Kopplingen till svaret på weldions bild (Digerberget) är att den skog som syns på andra sidan åkrarna är en utlöpare från ett berg som heter, just det, Digerberget. Tillsammans med det berg jag står på bildar de Norrlandsporten (som också var namnet på en numera nedlagd skidanläggning på Digerberget). Vägen som syns är 272, och även norra stambanan går där nere, men väldigt tätt inpå Kölberget. Övrig kuriosa är att skulpturen Moder Svea på Riksdagshuset är huggen ur röd granit fr Kölberget.
Äntligen! Körde en virtuell cykeltur längs RS 60- och 40-milare. Till saken hör att jag var på det berget och grillade korv för några år sedan, så borde ha tagit det på första försöket. Får skylla på lördagskväll.

Peth

Aktiv medlem
7F0D72BC-F10B-408E-BD3D-438C042723B6.jpeg
Vilken stad?

knaper

Aktiv medlem
Där kom den!

Okej, på vilket fjäll står jag här? Ledtråd: Området är faktiskt cykelrelaterat, på sätt och vis.
IMG_3258.jpg

knaper

Aktiv medlem
Om du menar den på Kvaløya är den fel. Vi ska söder om Tromsö, men norr om Mo.

Zakarin, Bennett, Kristoff med flera har cyklat på flera platser i bilden.

knaper

Aktiv medlem
Jag tror jag måste ge rätt till uandt. Jag står på Drangen/Stortind och ser på Rolla/Lasselitind.
Varsågod uandt!

Karin_P

Aktiv medlem
Åkejdå, mera berg. Här är ”baksidan” på en av mina favoriter. Vad heter det?
E6BDF11E-2936-4D96-BE84-8E6217C043B1.jpeg

Ps. Måste väl sägas att det berget också är cykelrelaterat. Fin cykling nerför den bortre ryggen.

Senast ändrad:

Karin_P

Aktiv medlem
Åkejdå, mera berg. Här är ”baksidan” på en av mina favoriter. Vad heter det? Visa bilaga 476804
En liten ledtråd: hade det varit fotat från andra sidan hade säkert flera känt igen det. Ligger inte så fasligt långt från Rolla (beroende på vad man anser som långt), och sticker som synes upp en bit över sina allra närmaste fjälltoppsgrannar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer