[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Karin_P

Aktiv medlem
Jag tänkte först på Tromsdalstind, kan det vara den?
Stämmer det :) Brukar väl oftast ses västerifrån.
38317527-A42C-4575-AE40-2C3373396672.jpeg

Pältsan hade jag aldrig hört talas om, men en googling ger att den är vacker. Skal besökas någon gång.

Senast ändrad:

knaper

Aktiv medlem
Du är nära, riktningen kan nog vara rätt. Men Tunupa är några mil norr om där jag står.

GoranS

Aktiv medlem
Jag tycker byggnaden ser portugisisk ut. Är dock inte fyren vid Cabo de Sao Vicente. Skulle även kunna vara Spanien.

hanek082

Aktiv medlem
Var nog 10+ år sedan man besökte museet men med lite standard tyskt och grått hamnar man snabbt rätt.

Räcker med staden för denna skapelse och troligtvis den bästa fylleiden hitills =D

happy.png

hanek082

Aktiv medlem
Ser ut som det skulle kunna vara Novapark Flugzeughotel i Graz

Yes, helt rätt!

Var i graz jag för första gången fick testcykla en el-mtb ca 2011 från KTM. Riktigt trevlig stad med fina berg runt omkring och god mat!

Bor på Novotel ett par gånger per år, det är resturang i planer på bilden och det finns ett till plan längre bak på huset som är en stor bar..

Bilagor

• graz 2.jpg
    graz 2.jpg
    680.7 KB · Besök: 14

GoranS

Aktiv medlem
Slänger in en kryptisk ledtråd innan jag försvinner en timme eller så:

Om man tar de två gissningarna Wien och Paris och sätter dem som första och andra element i en sekvens så kan jag finna två egenskaper hos sekvensen som är sådana att de bibehålls om vi lägger till det korrekta svaret som tredje element i sekvensen medan bara en av de övriga gissningar som hittills framförts gör detsamma.

GoranS

Aktiv medlem
Madrid? Menar du huvudstäder?
Helt rätt.
Egenskap 1 är precis att alla element i sekvensen är huvudstäder.
Egenskap 2 är att antalet bokstäver för ett element i sekvensen är ett mer än föregående elements.

Och byggnaden är det kungliga slottet, eller om man ska vara petig så är bild 1 Capilla Real de Madrid, d.v.s. kungliga kapellet medan bild 2 är framsidan av slottet.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer