[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

uandt

Aktiv medlem
Klostret heter?
ställe.jpg

Karin_P

Aktiv medlem
Ser ut som stationen i Avignon där jag också rullat cykel en gång. Så då borde klostret vara Saint-Michel de Frigolet.

GoranS

Aktiv medlem
Hm, hur ska det tolkas? Att det stämmer att det inte är det eller är att det är där bilden är tagen? 🤔 :sneaky:

uandt

Aktiv medlem
Jag tolkar det som är min tur då? Många vackra platser har man besökt. Den här ligger i?

stad.png

GoranS

Aktiv medlem
Oh, en sån vacker byggnad måste ju vara ett slott. Jag gissar på Château de la Laideur. :sneaky:

Skämt åsido, ringer ingen klocka i mitt huvud. Ser ju ut som att det har med spannmål att göra. Har ingen susning så jag chansar hej vilt på Västerås.

uandt

Aktiv medlem
Oh, en sån vacker byggnad måste ju vara ett slott. Jag gissar på Château de la Laideur. :sneaky:

Skämt åsido, ringer ingen klocka i mitt huvud. Ser ju ut som att det har med spannmål att göra. Har ingen susning så jag chansar hej vilt på Västerås.
Det verkar som om alla älskar hata Västerås som är rätt svar!

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Nu tror jag såklart inte du väljer en så känd klättring men gissar ändå på Monte zoncolan, då det är en an få stigningar med tunnlar som jag känner till.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Jodå, det är Zoncolan. Tänkte jag var tvungen att revanschera mig från Muro-debaclet! Din tur.
Ok, hoppades nästan att det skulle vara fel då jag har noll vettiga bilder och dåligt med tid de närmsta timmarna. Bilden är därför fri.

Tycker förresten det kan vara kul när bilder är riktigt svåra ibland, kul med omväxling (menar inte att bilderna överlag är för lätta).

uandt

Aktiv medlem
Menar du Monte Bondone? Zoncolan var de nog inte upp till på girot förrän på 2000-talet.
Det gör jag väl och. Lustigt att de bara slännger i en bild på Fiorenzo Magni där bara för att backen är känd och han också är det...

Varför de kedjat fast den där korkeken förstår jag heller inte. Stöldrisken borde vara låg

GoranS

Aktiv medlem
Ok, hoppades nästan att det skulle vara fel då jag har noll vettiga bilder och dåligt med tid de närmsta timmarna. Bilden är därför fri.

Tycker förresten det kan vara kul när bilder är riktigt svåra ibland, kul med omväxling (menar inte att bilderna överlag är för lätta).
Jag har inte som så något emot om det är svårt. I Muro-fallet blev det väl nästan mer ledtrådar än gissningar och då är det i mitt tycke misslyckat.

freddag

Aktiv medlem
de här bilderna är från 2005, men ser äldre ut pga att jag lämnade in filmen till något skumt fotolabb i långtbortistan. jag var ledsen för de förstörda negativen då, men nu tycker jag bilderna är ganska fina.

vad heter berget?

as05.jpg

as06.jpg

as19.jpg

freddag

Aktiv medlem
jag är en sån som tycker att bildgåtabilder oftast är för lätta, så att en nästan inte hinner gissa innan två tre bilder kommit och gått. därför väntar jag lite med att lägga upp en bild som visar en mer karakteristisk bildvinkel. jag förstår att vissa gillar lättgooglade bilder, gränsen går väl nånstans i mitten. hoppas ingen får ett utbrott.

Häftiga bilder, men gick det verkligen att åka skidor? Ser inte ut att va massor av snö.
det hade blåst omkring lite, men det var fin åkning. även om åkningens kvalitet är av ganska liten betydelse för mig. fick leta efter några bilder som inte visar en för avslöjande vy.
22-27-klipp.jpg

freddag

Aktiv medlem
samma land, samma resa. här var det dåligt med snö på riktigt.
as28.jpg

as35.jpg

AE23.jpg

men frågan gäller alltså fortfarande det lite vitare berget, och jag vill säga att jag godtar svar på båda språken.

Bikzz

Aktiv medlem
Kameler & centralasien ? Drar till med Mt Elbrus...men egentligen kan det ju vara vilket jvla berg som helst från Turkiet till Pakistan.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer