[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

ooms

Aktiv medlem
Vilket sägenomspunnet berg syns i bakgrunden?
B517D5CA-C8D0-41FD-96CA-A6EC953397F4.jpeg

GoranS

Aktiv medlem
Jag inbillar mig att det står 1283 eller 1883 ft på den nedersta överklottrade raden.

Hittar en Thornythwaite Fell som är 1883 ft, men verkar inte finnas någon sådan by i närheten och dessutom verkar landskapet generellt för kuperat för det.

Hittar något irländskt berg som är 1283 ft, men det ryker då det skulle vara engelskt.

Hittar någon Burway Hill som ska vara 1283 ft och ligga i England. Känns inte riktigt rätt, men det är det bästa jag hittills hittat så ...

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
När jag ändrade söksträng från "Stone monument hill England" till "Granite monument hill England" dök det upp en bild som påminde om monumentet.

Vilken känd väg befinner jag mig på? Vägbeteckning eller beskrivning går bra.
BILD (Large).jpg

Senast ändrad:

Peth

Aktiv medlem
En rejäl löptur upp till toppen, fantastisk utsikt där uppe. Kan rekommenderas.

Laan84

Aktiv medlem
Det är någonstans på giro dolomiti , och därmed i närheten av Bolzano. Orkar inte Googla mer nu 😁

GoranS

Aktiv medlem
Skillnaden i höjd över havet mellan de två ändpunkterna på vägen är nog inte mer än 50 meter.

GoranS

Aktiv medlem
Kvoten mellan höjderna över havet för vägens högsta och lägsta punkt är större än 10.

GoranS

Aktiv medlem
För att även täcka in avdelningen bisarra ledtrådar bjuder jag på denna:

Behövs ledtrådar flera, nej? En Sputnik på sockertoppen, bor Mio i "Mio, min Mio" månne där? Kändes detta bara som prat, o säg?! Kanske även resultatet av en smäll, o säg! Om du ej förstår, nyttja ringanording och kommunicera med vän! Månne må hen svara kom, o kom, till min visdoms brunn och fråga vad grodan sa, nej?

WSMC

Aktiv medlem
För att även täcka in avdelningen bisarra ledtrådar bjuder jag på denna:

Behövs ledtrådar flera, nej? En Sputnik på sockertoppen, bor Mio i "Mio, min Mio" månne där? Kändes detta bara som prat, o säg?! Kanske även resultatet av en smäll, o säg! Om du ej förstår, nyttja ringanording och kommunicera med vän! Månne må hen svara kom, o kom, till min visdoms brunn och fråga vad grodan sa, nej?
Jag tycker att vi förevigar den här fantastiska ledtråden. Om inte annat, bara för att ha en referens när/om någon i framtiden gnäller på en för svår ledtråd :love:

Berk

Aktiv medlem
Stelvio? För enkelt, men verkar vara rätt.

EDIT: mer precis: bredvid SS38 som leder upp till passo dello Stelvio

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer