[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

WSMC

Aktiv medlem
Var hittar vi den här byggnaden?
DSC_0559.JPG

Laan84

Aktiv medlem
Var skulle detta kunna vara? Det är nog rätt så svårt...

Bilagor

• 308F57E6-3003-4190-9E45-6A04742ABB43.jpeg
    308F57E6-3003-4190-9E45-6A04742ABB43.jpeg
    691.3 KB · Besök: 46

mzi

Aktiv medlem
Jag tror det är KL, aptemplet utanför... ska se om jag hittar vad det heter!

Laan84

Aktiv medlem
En kul detalj är att de tre stora mörkbruna föremålen i öppningens övre högra kant är rejäla bi-bon. Man kan också längre in ana ett helt gäng till som skuggor.

GoranS

Aktiv medlem
Skulle bli väldigt förvånad om det inte är Norge. Mer precist vet jag dock inte.

Finns vägskyltar med avstånd till andra orter men jag kan inte läsa vad det står. Tror att det längst ner i skyltraden är en brun "sevärdhetsskylt", ev. med en pil sompekar snett framåt höger. Kan dock inte läsa vad det är för sevärdhet. Med tanke på skyltarna skulle jag gissa att det är en genomfartsväg genom orten snarare än någon gata inne bland bebyggelsen.

Skulpturen får mig att tänka skola/förskola men jag tycker inte byggnaden ser ut att innehålla klassrum så jag är tveksam till skolhypotesen. Skulle kunna vara att orten har tillverkning av metallprofiler (är det vad mankallar det?). Försökte googla på tillverkning av metallprofiler i Norge men hittade inget.

Det står något på byggnaden och ser ut som det är någon logga efter texten. Skulle kunna vara något kommunhus eller dylikt.

En gatuskylt som delvis täcks av flaggstången har också text som jag inte lyckas dechiffrera. Kaninte riktigt besluta mig om det är ett mellanrum före de tre(?) sista bokstäverna eller inte.

Rent naturgeografiskt är det ju hyggligt kuperat vilket skär bort vissa delar, t.ex. vissa delar av områden närmare Sverige. Lär inte heller vara allra längst ut i kustbandet.

Namnet på bilden indikerar att den skulle vara tagen idag. Tycker det ser mulet ut, vilket stämmer överrens med avsaknaden av skuggor (vilket gör riktningsbestämning svår). Försökte kika på någon satellitbild från i morse men det verkade finnas moln lite här och var över Norge i morse så det gav inte någon större ledtråd.

Finns en tegelbyggnad i bakgrunden, ev. med någon skorsten. Jag får dock inte några tydliga associationer till att det skulle vara någon speciell byggnad.

perzzon

Aktiv medlem
Det var det sjukaste!

Hade man iofs nästan kunnat se på bilden, ser inte ut att vara något inuti.
Hjälper mig föga i letandet dock

GoranS

Aktiv medlem
Kände du till det eller lyckades du googla fram det? Om det senare, vad använde du för sökord?

Mats65

Aktiv medlem
Kände du till det eller lyckades du googla fram det? Om det senare, vad använde du för sökord?
Googlade på ”fyr kopia” och att bilder skulle visas. Då fanns det en bild jag kände igen.
Lite fusk, men när 8 timmar har gått och ingen gissar så får man överge sina principer.

MtbIte

Aktiv medlem
Finns en lista på Wikipedia med städer i USA som har samma namn som delstaten , men ingen av dom är en skidort eller känns inte som en skidort .

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer