[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Mats65

Aktiv medlem
Var hittar man sådana här vågor?
28A91B3F-42B4-44C7-ABED-F96DE8081B8A.jpeg

mzi

Aktiv medlem
Jag tänker att med en helikopter som hovrar så är det någonstans med lite civilisation. Så jag tänker Hawaii och
Ho‘okipa

Googlade på "tropiskt badhus Tyskland", har inte varit där själv men sett foton på det så jag misstänkte att jag var något på spåret.
Har inga bra bilder på jobbdatorn så jag lämnar över med varm hand till någon annan.

mzi

Aktiv medlem
Jag tänker att det inte är gula vägmarkeringar, så det är Asien? Men lekplatsen känns mal place. På något sätt känns det ändå som Boston.

ulfalf

Medlem
Inget rätt hittills, den är lite klurig kanske. Skulle man vrida blicken både 90 och 180 grader åt vänster skulle det vara hur lätt som helst!

Senast ändrad:
Gissning baserat på Coca Cola skylten; San Francisco?

Edit: man kan inte sitta och googla Coca Cola skyltar i 30min och tro man ska kunna komma först här inte 😁

ulfalf

Medlem
SF är rätt. Utsikt söderut från The View Lounge på Marriott Marquis, över Yerba Buena och Moscone center osv.

Uandts tur igen!

freddag

Aktiv medlem
åtta poäng. vi ser inte till ändå till mariannelund härifrån men nästan till linköping. men nu är vi ju på andra sidan av vattnet som med tanke på det väl borde kallas norrlands roxen. same shit different land, alltså, och det är även en ledtråd till den sökta stugans namn.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer