[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Erik O

Aktiv medlem
Kanske passar bättre i visa min cykeltråd, men var står hojpan lutad?
4FCB0A12-5200-405C-84F5-FA504239FF32.jpeg

mzi

Aktiv medlem
Att rubricera Läggesta för Örebro känns rätt kreativt, alternativt närkingskt storhetsvansinne. :sneaky:
Om Arboga kan vara Örebro ("kära Örebroare") så kan man ju tänka att det inte är så långt till Kungsör, och därifrån är det ju inte otroligt långt till Eskilstuna. Och har man kommit dit så är man ju nästan i Strängnäs och därifrån är det ju bara en stenkast till Läggesta.

mzi

Aktiv medlem
Eftersom det står Uppsala i din profil och det är lite vatten där till vänster så säger jag att du hänger någonstans vid Ekoln

Erik O

Aktiv medlem
Eftersom det står Uppsala i din profil och det är lite vatten där till vänster så säger jag att du hänger någonstans vid Ekoln
Vatten är det helt klart men det finns inget så kuperat ställe i Uppsalatrakten. Stället är för övrigt en lite småklassisk mtb-destination.

Laan84

Aktiv medlem
Var är jag/vad är det som vi ser?

Bilagor

• 9D15CD07-BE37-48C4-9DD0-5A7B1FC8914A.jpeg
    9D15CD07-BE37-48C4-9DD0-5A7B1FC8914A.jpeg
    343.7 KB · Besök: 52

Bikzz

Aktiv medlem
Kände igen atomen, men har inte varit där. Vilket före detta berg är det här ?

b29.jpg

perzzon

Aktiv medlem
Oh yes! Ligger ju en till PRECIS bredvid också. Den har jag faktiskt cyklat på.
Edit: det var ju Batur jag cyklade på:
1619076101234.png

Var ligger slottet?
2013-04-28 18.45.42.jpg

Senast ändrad:

perzzon

Aktiv medlem
Ok det var kanske svårt. Här kommer en ledtråd
Här strax bredvid ligger dessa och väntar på att någon skall dricka upp dem.
IMG_1039.JPG

perzzon

Aktiv medlem
Så är det!
En gång vi var där så var det rolls Royce rally. Säkert 50 olika lyxbilar uppställda allt från typ 20 tal och framåt. Härliga gubbar som putsade på sina kalenoder.

freddag

Aktiv medlem
då ska vi se om ni känner igen den här personen. för enkelhetens skull söker jag namnet på vägen.
PA300043.JPG

GoranS

Aktiv medlem
Djur är också människor?
Det är säkert något oerhört underfundigt. Personen = sonen till Per/per och Per/per ska ge association till något som indikerar var det är. Eller något i den stilen.

För övrigt funderar jag på om den är levande. Tycker den ser lite för stel ut för det. Försök att googla på stuffed och olika former av djurbeskrivningar ger dock mer recept än geografiska platser som resultat för mig.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Jag har svårt att krama ur någon information ur bilden som ger mig något att googla på. Det är bergiga trakter men inte något högalpint. Med tanke på den rätt sparsamma grönskan gissar jag att det inte är senvår/sommar/tidig höst. Vägen är inte någon jättestor sak, men exakt bredd är svårt att få grepp om. Finns inga skuggor att basera någon riktningsskattning kring. Jag är för dålig på botanik för att från en suddig bakgrund kunna ha någon uppfattning om vad det är för växter så det ger ingen ledtråd heller.

Om det är ett levande rådjur bör det skära bort USA om man ska tro https://sv.wikipedia.org/wiki/Rådjur

GoranS

Aktiv medlem
Du kan mkt väl ha rätt men det var den bästa approximationen som jag hittade i min hjärndatabas.
1619161557401.png

Om du har något uppslag på annat djur det skulle kunna vara och har lust att dela med dig är det uppskattat.

freddag

Aktiv medlem
person var utan underfundighet, men kanske är det tove janssons fel att jag var antropomorf (fast det ser ju mer ut som sniff!)

lyckas ni med artbestämningen har ni det snart.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer