[Bildgåtatråden Del 2] Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget!)

Ringen

Aktiv medlem
vrrooooom.jpg

oJsan

Aktiv medlem
Ni är nära men ingen har gissat rätt. Bilden är från 2009 om det är till någon hjälp

oJsan

Aktiv medlem
Nej inte heller Fulton eller West heller. Kom igen nu, någon med grundläggande skills i Google streetview måste fixa det här. Eller är alla bara ute och cyklar nu för tiden..? 🙂

oJsan

Aktiv medlem
Nej, inte heller Barclay Street heller.. Som ledtråd så har namnet anknytning till ett visst tema som JojjeM och mzi hade i torsdags.

uandt

Aktiv medlem
Östermalm, Humlegården där bakom ?
Nä. En triathlon cykel skymtar i bild och även om jag var på ngn av träningarna på djurgården skulle jag väl aldrig söka mig till sturepan för återhämtning? Tror dessutom inte att något av ställena där är så kultiverade att de serverar Jever, men vad vet jag?

Jag vill ha mer specifik plats än så dessutom

Laan84

Aktiv medlem
Nä. En triathlon cykel skymtar i bild och även om jag var på ngn av träningarna på djurgården skulle jag väl aldrig söka mig till sturepan för återhämtning? Tror dessutom inte att något av ställena där är så kultiverade att de serverar Jever, men vad vet jag?

Jag vill ha mer specifik plats än så dessutom
Det är svårt när man mest ser stolar. Jag fick en känsla av Göteborg, men det är alltså i Stockholm?

uandt

Aktiv medlem
Det är inte avenyn och jag vill ha namn på stället jag sitter på. 2 statyer syns (dåligt) i bild, en som identifierar stad, den andra plats

uandt

Aktiv medlem
Stadshotellet i Karlstad?
Det är såklart Stadshotellet i Karlstad jag sitter på! Är precis som vikingahyddan i Ösmo värt ett besök. Bishops Arms ligger i b.v. på hotellet så det hade väl också varit rätt. Hoppas GoranS hunnit scannat lite diabilder i helgen eftersom det är dags posta bild nu

Berk

Aktiv medlem
Det är såklart Stadshotellet i Karlstad jag sitter på! Är precis som vikingahyddan i Ösmo värt ett besök. Bishops Arms ligger i b.v. på hotellet så det hade väl också varit rätt. Hoppas GoranS hunnit scannat lite diabilder i helgen eftersom det är dags posta bild nu

Oh nej! Vad ska vi gissa nu Lysekil och Stadshotellet har varit med??

GoranS

Aktiv medlem
Stadshotellet togs uteslutande på staty som identfierar staden + att det skulle finnas koppling till något tidigare i tråden.

Inga scannade diabilder. De befinner sig hos mina föräldrar så det lär dröja innan de platserna som finns på de dyker upp i denna tråd, tyvärr. Slänger in en efterlysning efter var denna byggnad finns. Staden där backen upp till byggnaden börjar duger fint som svar.
BILD.jpeg

GoranS

Aktiv medlem
Vi har lite av en tyst överrenskommelse i tråden att inte använda den typen av funktioner då det mer eller mindre tvingar den som postar en bild att välja så obskyra motiv att googles algoritmer inte hittar dem. Och med bara superobskyra bilder i tråden försvinner lite av nöjet med den.

Då det inte är första gången som personer använt bildbaserad sökning har jag självsvåldigt tagit mig för att starta en del 3 av denna tråd där denna regel är explicit uttalad istället för att vara en tyst överrenskommelse. Då jag antar att det var ett "regelbrott i god tro" så föreslår jag att JojjeM fortsätter, men postar sin bild i denna nya tråd.

Och, ja, det var Cassino som var rätt svar. Byggnaden är benediktinerklostret uppe på Montecassino ovanför Cassino.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer