Det måste ju vara JärvZoo i Järvsö!
Skansen?
Då kommer det lite snickarglädje...Hinner inte bevaka tråden på ett tag så lämnar bilden fri!
Kunde varit samma snickare o målare, men nej.
Ja, fast det är egentligen en “Promenad”.Pampig liten "kaj".
Jo den är fin, min ‘korrigering’ var även menad som ledtråd.Tänkte lite mer på den lilla biten som sticker ut mellan de två pelarna.
Kunde varit samma snickare o målare, men nej.
Och inte Norge.
Haha, nej men där bor en kollega till mig och tillika din namne - GöranBMånga vokaler - måste vara Ouagadougou!
Javisst, Kuursaal i Haapsalu.Tjena!
Kursalen i Haapsalu gissar jag på.
Javisst, Kuursaal i Haapsalu.
Och alldeles i närheten finns Afrika strand, och det klassiska Hotell Kongo.
Kanske Äspölaboratoriet?
Var tråkig och sökte helt enkelt på 450 meter under jorden och den första artikeln som kom upp handlade om Äspölaboratoriet och de tunnlar som fanns i anslutning till anläggningen.Tjena!
Kanske rätt svar?
Visst är det Äspö! Din bild.
Nä, fel land och det där med underjord bör nog inte tas så bokstavligt.Brighton, underground cinema ?
Jepp alldeles riktigt. Fotot taget lagom till fredagsölen efter sista passet. Din tur!Studio L'Echelon?
Kanske det har, men där är jag inte. Solarna är faktiskt av det rosigare slaget typiskt nog.Men tivolit i köpenhamn har väl en sån där fin ingång?
Du får förklara alla ledtrådar sen. Fotot och dina sista ledtrådar gjorde att jag anade i vilken stad fotot var taget, men sedan fuskade jag och bildgooglade.Det handlar alltså om en ny konst som ändå börjar bli lite till åren för att vara så ungdomlig. Och lite att apokalypsen kan komma redan nu.
Så när du nästan var framme fick du panik och snubblade på målsnöret?Du får förklara alla ledtrådar sen. Fotot och dina sista ledtrådar gjorde att jag anade i vilken stad fotot var taget, men sedan fuskade jag och bildgooglade.
Så när du nästan var framme fick du panik och snubblade på målsnöret?
Händer mig hela tiden också.
Wien är det, närmare bestämt Otto Wagners spårvagnsstation vid Karlsplatz. Under den här byggnaden brukade jag handla "danskbröd" vilket väl får anses lite lustigt när vi kallar dem wienerbröd.Wien?
/Martin
Platsen är för övrigt rätt trevlig precis nu, speciellt om man gillar Glühwein. Men antar att du syftade på något annat evenemang?Nä, jag insåg att jag saknade tillräcklig lokalkännedom för att lura ut var i staden fotot var taget. Och jag ville inte gissa utan att vara helt säker.
Jag har dock ett litet livsmål att besöka platsen vid ett specifikt årligt evenemang.
Precis nu tror jag inte det är så roligt, är väl lockdown nu.Platsen är för övrigt rätt trevlig precis nu, speciellt om man gillar Glühwein. Men antar att du syftade på något annat evenemang?
![]()