[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

NAnders

Aktiv medlem
Platsen är för övrigt rätt trevlig precis nu, speciellt om man gillar Glühwein. Men antar att du syftade på något annat evenemang?
b4b4849c6407abbf724dbf48df1e67b4.jpg

Snett över gatan ligger konserthuset. Klockan tolv en nyårsdag.

Apokalypsen nu lyckades jag inte koppla till platsen, så jag tänkte att du kanske menade den underjordiska gången rakt under där du stod. (Den äldre av gångtunnlarna under spåren på Gävle C kallades "Gävle-Dala undergång" i folkmun när den byggdes 1925.)

FreddaPalmqvist

Aktiv medlem
Snett över gatan ligger konserthuset. Klockan tolv en nyårsdag.

Apokalypsen nu lyckades jag inte koppla till platsen, så jag tänkte att du kanske menade den underjordiska gången rakt under där du stod. (Den äldre av gångtunnlarna under spåren på Gävle C kallades "Gävle-Dala undergång" i folkmun när den byggdes 1925.)
Lite långsökt, jag associerade Otto Wagner till scenen i filmen där de kommer dundrande i helikopter med just Wagner spelande ur högtalarna.
Ber om ursäkt för eventuella politiska anspelningar förresten. Tycker att båda sidorna har sina poänger i den debatten och tänker inte gå in i det.

GoranS

Aktiv medlem
Med tanke på att båten står på hjul så misstänker jag att det är svårt att googla sig fram till svaret baserat på den. Har dessutom svårt att bestämma något vädersteck då jag inte ser några tydliga skuggriktningar. I övrigt, gata med parkeringsplatser utanför park, någon form av grått hus bakom träden och alla registreringsskyltar "utsuddade".

Känns som man nästan måste känna igen sig för att ta denna. Eller ser någon annan något mer utmärkande och googlingsbart alternativt kan någon komma på en vettig strategi för att leta sig fram till svaret på rimlig tid?

GoranS

Aktiv medlem
Jo, Sverige känns rimligt. Man skulle kanske t.o.m. kunna tänka sig Stockholmstrakten med tanke på postarens hemvist.

MartinRF

Aktiv medlem
Inte Tantolunden och Hagaparken är inte närmast.
Det där med närmast är en ledtråd.
/Martin

ooms

Aktiv medlem
Googling på statystöld och park ledde till en artikel i mitti om stölder i Solna i november, där parkerna var listade. Tyckte mig känna igen bilden fr Sjövägen, men det visade sig vara fel. Ledtråd om Nobelpris ledde till Lundqvist, och en koll på Google Maps indikerade att det kunde stämma.

Tar en ganska dagsfärsk bild, var är detta?
AE08DF4F-6FB3-4E20-A7C9-EDBB8DC4FA3A.jpeg

GoranS

Aktiv medlem
Hm, det var ju otaktiskt att gissa mitt i all skidåkning. Återkommer om en stund med ny bild.

GoranS

Aktiv medlem
Vet ju att ooms är hemmahörande i Uppsala och då bilden var färsk tänkte jag att det bör vara inom rimligt avstånd från Uppsala för att kunna få till en kvällstur. Sen såg det ut att vara ett ställe med ganska ordentlig preparering och då låg Högbo nära till hands. Har dock aldrig åkt där så jag har ingen aning om hur det ser ut där, därav osäkerheten.

Var är denna bild tagen?
BILD.JPG

Laan84

Aktiv medlem
Perfekt väder för ett rejält pass? Verkar till och med som att man ser cykeln lite bakom muren. Jag har inte tillräckligt koll tyvärr

GoranS

Aktiv medlem
Har lite skidskyttelopp som jag ska kika på så ni får några timmar på er att producera lite gissningar. Har inte rätt svar kommit då blir kommer någon ledtråd.

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Det verkar finnas ett parti i Schweiz som förkortas EDU, så det kanske är landet? Jag chansar vilt på Furkapass, bara för att det är ett så coolt namn.

JV

Ny medlem
Kommer ihåg en reseberättelse när du cyklade dit. Och hade för mig att vädret då var lite bistert, och så blev det en gissning utifrån detta.

Var är denna tagen?
IMG_20200213_123015.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Jo, den krävdes väl knappt en sekunds betänketid ...

Var stod jag och tog denna bild?
BILD.JPG

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer