[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

Laan84

Aktiv medlem
Imponerande likt Gibraltarklippan! Direkt när jag såg bilden så trodde jag att jag hade rätt 😁

JV

Ny medlem
Har varit sugen på att cykla i området och har google-rekat lite. Tyckte därför jag kände igen klippan.

Och var slutar denna stigning?
IMG_20190720_073558.jpg

Laan84

Aktiv medlem
Jag tycker att det är ovanligt grönt och inte ett barrträd i sikte… Men frodigt gräs, så troligen inte Spanien, eller tänker jag fel?

GoranS

Aktiv medlem
Jag säger inte att det är Spanien, men nog kan man hitta sådant gräs i norra Spanien.

GoranS

Aktiv medlem
Första känslan jag hade var att det skulle vara Pyrenéerna, men jag har inte fått ihop det med någon väg där. Det är ju ingen bred väg men inte heller någon riktigt liten sak så det borde vara något hyggligt känt pass om det är Pyrenéerna.

JV

Ny medlem
Första känslan jag hade var att det skulle vara Pyrenéerna, men jag har inte fått ihop det med någon väg där. Det är ju ingen bred väg men inte heller någon riktigt liten sak så det borde vara något hyggligt känt pass om det är Pyrenéerna.
Det börjar brännas.

GoranS

Aktiv medlem
Det som irriterar mig är att jag har en känsla av att jag sett backen i någon cykelsändning på TV men jag kan inte koppla var det är.

GoranS

Aktiv medlem
Jag lurar lite på om det är en passväg eller en cul-de-sac. Om det ska vara närmare Portet än Larrau så är de väster om Andorra. Det som lite förbryllar mig är att det ska vara en ganska sällan televiserad väg men samtidigt är den inte en supersmal väg som en del vägar i Pyrenéerna är. Dessutom är den rätt kurvig, i alla fall den bit vi ser, och min känsla är att vägar där ofta är lite rakare dragna än i franska alperna.

JV

Ny medlem
Platsen har varit målgång. Och ja, vägarna brukar vara rakare i Pyrenéerna. Men det finns även en del stigningar som har en del serpentinsvängar.

GoranS

Aktiv medlem
Målgångar jag kan komma på men som jag inte får ihop att bilden skulle vara tagen från:

Guzet-Neige
Piau-Engaly
Luz-Ardiden
Lourdes Hautacam
Plateu de Beille
Cauterets
Pla d'Adet

GoranS

Aktiv medlem
Nja, rätt missnöjd med det där. Borde ha tagit den mkt snabbare. Först tyckte jag det såg ut som en väg som inte gick upp till en skidort. Fråga mig inte varför! Och när jag sen fick reda på att det varit målgång där så tittade jag längre ner i stigningen i tron att det borde vara på lägre höjd. Fråga mig inte varför. Och flaggorna tog mig en stund att reda ut. Insåg att slovenska flaggan borde vara Roglic eller Pogacar. Av någon anledning började jag titta på touretapper som vunnits av slovener år 2020 och gick bakåt. Fråga mig inte varför. När jag var tillbaka på 2016 insåg jag att det ju körts en tour i år också.

ooms

Aktiv medlem
Jag tycker jag känner igen den, tror den t.o.m. varit med tidigare. Men minns inte var den hör hemma, tror på Österrike, kanske Wien, men hittar inget som verkar stämma när jag snabbt scannar satellitvyn i Google maps…

GoranS

Aktiv medlem
Jag tycker jag känner igen den, tror den t.o.m. varit med tidigare. Men minns inte var den hör hemma, tror på Österrike, kanske Wien, men hittar inget som verkar stämma när jag snabbt scannar satellitvyn i Google maps…
Nej, Wien är det inte.

GoranS

Aktiv medlem

WSMC

Aktiv medlem
Första tanken var Italien när @GoranS la upp en bild :giggle:
Såg frodigt ut på kullarna vilket fick mig att tro att det var norra Italien.
Efter det var det bara att googla på sökorden "cathedral italy blue roof dome" så kom den upp rätt snabbt.
Bild kommer strax.

WSMC

Aktiv medlem
Vad??

Tyckte att byggnader omkring såg ut som nord Italien, men kyrkan inte. Passerade Como på sommaren, där jag tåg bilden av sjön som GoranS miste, men passarade inte bredvid duomo.
Här själv också varit i Como men kom tyvärr inte ihåg katedralen ur mitt bildminne.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer