MP3-Sthlm
Aktiv medlem
[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]
Japp det är rätt.Saltsjöbaden?
Japp det är rätt.Saltsjöbaden?
Är det din egen eller har du varit och rotat i elektronikskroten på återvinningscentralen?Jag hittade en hårddisk med en massa bilder på! På typ sånt som vanligt folk fotar!!!
Min egen även om biten om elektronikskrot stämmer. Det mesta är runt 10 år gamla bilder och det är mycket foton på fulla människor som inte är så bildgåtavänligt. Men här är tex en ännu äldre från min första mobilkamera där en kyrka syns i bild (typ 4 pixlar stor). Om inte @OskarLodin lyckas klämma ur sig en bild innan 22:10 kan ni gissa på den här:Är det din egen eller har du varit och rotat i elektronikskroten på återvinningscentralen?![]()
Vänta med att lägga upp en bild till det gått 24h då.Min egen även om biten om elektronikskrot stämmer. Det mesta är runt 10 år gamla bilder och det är mycket foton på fulla människor som inte är så bildgåtavänligt. Men här är tex en ännu äldre från min första mobilkamera där en kyrka syns i bild (typ 4 pixlar stor). Om inte @OskarLodin lyckas klämma ur sig en bild innan 22:10 kan ni gissa på den här:
Visa bilaga 532092
Ursäkta mig.. vi fortsätter på skidtemat. Vart är solnedgången?Min egen även om biten om elektronikskrot stämmer. Det mesta är runt 10 år gamla bilder och det är mycket foton på fulla människor som inte är så bildgåtavänligt. Men här är tex en ännu äldre från min första mobilkamera där en kyrka syns i bild (typ 4 pixlar stor). Om inte @OskarLodin lyckas klämma ur sig en bild innan 22:10 kan ni gissa på den här:
Säger Klövsjö.Ursäkta mig.. vi fortsätter på skidtemat. Vart är solnedgången?
Visa bilaga 532120
Stämmer.Säger Klövsjö.
Antar att du menar Björkberget, Siljansnäs. För det är i alla fall rätt.Uppe i tornet på Björkberget?
Ja, sista rampen upp till parkeringen. Din tur.På väg upp till Pico de las Nieves månne?
Japp, har nog kört upp till den toppen närmare 30 gånger.Ja, sista rampen upp till parkeringen. Din tur.
Nej så långt norrut har jag aldrig varit. De borde väl ha lite mer snö i oktober dessutom?Arjeplog?
Där finns väl ingen kyrka? Fel i alla fallGrövelsjön?
Den är rätt. Första bilden skråar jag rakt över från sadeln ungefär mot lilådammen. Dålig väg eftersom det är så kuperat och myrigt där. Andra bild är från lillskutan
Hede?
Yep det stämmer, Hede Hembyggdsgård. Din bild.
Det skulle man kunna tro ja, med den bilden i bilden. Men det är det inte.Frihetsgudinnan?
Ja, svårare än så var det inte denna gång. Tämligen långt ner i konstruktionen. Din bild!Eiffeltornet?
I så fall tycker jag en rimligare formulering är något i stil med "Jag vill ha ungefärlig plats. Identifiering av cyklisten på bilden kan leda rätt."Att cyklisten ligger först när bilden togs är korrekt. Att jag vill ha namnet på personen är mer som en ledtråd. Vet du ena svaret är det lätt slå upp det andra
Bra att det kommer lite gissningar men den här är fel. Niki hade startnummer 34 i det loppet som väl också var ett av Jonas Ahlstrands sista?Jag gissar på att det är Niki Terpstra när han vinner
Dwars door het Hageland - Aarschot
2016.
Låt gå för det då även om identifiering om du vet platsen är busenkeltI så fall tycker jag en rimligare formulering är något i stil med "Jag vill ha ungefärlig plats. Identifiering av cyklisten på bilden kan leda rätt."
Teoretiskt skulle ju någon kunna känna igen platsen men inte ha en susning om vem cyklisten är och avstå att svara när det explicit står att du också vill ha namnet på cyklisten.