[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

GoranS

Aktiv medlem
Färgen på klippan till vänster gjorde att jag var rätt säker på att det var i den delen av Italien. Var först ute och for i dalen där Adige-floden rinner men fick inte ihop det så då landade jag i att det nog borde vara vid Gardasjön och då var det snabbt att stämma av med bergsformationerna att det borde vara uppe i norra änden av sjön.

Testar denna och ser om den kanske går att googla fram eller om någon känner igen den. Annars kommer det ledtrådar vad det lider.
BILD.JPG

hanek082

Aktiv medlem
riddare och drakar var inte helt lättgooglat.. men har tre timmar till kvar av dagens IT möte så försöker vidare

GoranS

Aktiv medlem
Hm inser inte ens själv var bilden är tagen! Har en bild tagen tre minuter tidigare som jag vet var den är tagen, men denna bild är för mig ett mysterium. Ska gå ut en liten stund innan det blir mörkt. Kommer sen en annan bild från samma ort som ledtråd/alternativ såvida inte något bildsökningsgeni knäckt denna innan jag är tillbaka.

GoranS

Aktiv medlem
Är vare sig i Lund eller Norrköping.

Denna bild är tagen i närheten av tågstationen i samma ort som den första bilden.
BILD.JPG

roller

Aktiv medlem
Jag kan rapportera att det är ingen idé att använda sig av uteslutningsmetoden och google maps. Det blir många tågstationer det...

GoranS

Aktiv medlem
Insåg f.ö. var första bilden togs. Tyvärr verkar statyn ha varit temporär vilket nog gör det väldigt svårt att finna rätt ort baserat på den bilden. Tar istället en bild till från orten.
BILD.JPG

cykelstöd

Aktiv medlem
Jag gissar att vi ska österut, Kroatien känns ju inte helt orimligt att en italofil skulle kunna ha trampat förbi. Så någonstans i Zagreb kanske?

GoranS

Aktiv medlem
Hm, jag tycker fortfarande att det finns en poäng att hålla frågorna till att gälla geografiska platser med tanke på trådens titel. Jag har inget emot extrafrågor, men då ska de vara just något extra som man kan få briljera med att kunna svara på. Huvudfrågan, och den som avgör om stafettpinnen ska gå vidare till den som svarar, ska dock handla om en plats.

Uppdaterade reglerna i första inlägget för att göra detta (än) tydligare.

Senast ändrad:

roller

Aktiv medlem
Hm, jag tycker fortfarande att det finns en poäng att hålla frågorna till att gälla geografiska platser med tanke på trådens titel. Jag har inget emot extrafrågor, men då ska de vara just något extra som man kan få briljera med att kunna svara på. Huvudfrågan, och den som avgör om stafettpinnen ska gå vidare till den som svarar, ska dock handla om en plats.

Uppdaterade reglerna i första inlägget för att göra detta (än) tydligare.
Ok, då formulerar jag om mig. Vilken plats är detta?

Kneecap

Aktiv medlem
Självklart, din bild!

Tjena!

Trodde först att det skulle bli extremgoogling i England, men sen insåg jag att det stod på svenska på väggen. Sökte man på psalmen så dök det upp bland bilderna en bit ner.
Lämnar bilden fri till någon annan.

Topp