KungJulian
Aktiv medlem
[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]
Nej det är tyvärr fel.Luzern i Schweiz?
Nej det är tyvärr fel.Luzern i Schweiz?
Javisst är det det, bra! Den lilla staden har säkert varit med ett antal ggr i denna tråd. Det känns för övrigt rätt och riktigt att båda gångerna jag lagt in kuperade bilder från Italien är det du som tagit dem.Riva del Garda?
Tycker det ser väldigt Sötälje ut …Din känsla är rätt!
Om du tycker det så ... Kan dock avslöja att det är mer än en dagsetapp på cykel från Södertälje till orten som söks, t.o.m. för Strasser.Tycker det ser väldigt Sötälje ut …
Så, över 100 mil ifrån säger du.Om du tycker det så ... Kan dock avslöja att det är mer än en dagsetapp på cykel från Södertälje till orten som söks, t.o.m. för Strasser.
Så talar en äkta långcyklingsnörd!Så, över 100 mil ifrån säger du.
Zagreb är inte rätt.Jag gissar att vi ska österut, Kroatien känns ju inte helt orimligt att en italofil skulle kunna ha trampat förbi. Så någonstans i Zagreb kanske?
Det stämmer bättre det. Din tur!Ferrara är det nog i så fall
Det stämmer bättre det. Din tur!
Finns ju en del italienska städer så ...
Järntorget under ordentlig ombyggnad.Vilket grundämne?
Visa bilaga 533954
Kanske något bygge i Darmstadt ?Vilket grundämne?
Visa bilaga 533954
Ok, då formulerar jag om mig. Vilken plats är detta?Hm, jag tycker fortfarande att det finns en poäng att hålla frågorna till att gälla geografiska platser med tanke på trådens titel. Jag har inget emot extrafrågor, men då ska de vara just något extra som man kan få briljera med att kunna svara på. Huvudfrågan, och den som avgör om stafettpinnen ska gå vidare till den som svarar, ska dock handla om en plats.
Uppdaterade reglerna i första inlägget för att göra detta (än) tydligare.
Ja, det stämmer. Grundämnet jag (felaktigt) var ute efter var guld.Slussen?
Självklart, din bild!Tjena!
Färna herrgård..
[OT] Hittade den här när jag googlade höghus med paraboler. Oklart om det är Södertälje ;-)Är vare sig i Lund eller Norrköping.
Denna bild är tagen i närheten av tågstationen i samma ort som den första bilden.
Självklart, din bild!
Helt rätt. Din bildNorr om Collioure, Fort Saint-Elme uppe på kullen.
Tyckte mig kände igen det, en titt i google maps för att veifiera.Helt rätt. Din bild