[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]
Är du läskunnig?St Georges d’Oleron
Är du läskunnig?St Georges d’Oleron
Ja, det stod ju på Coop-butiken :-)Är du läskunnig?![]()
Den står kanske i Florens..?
Det stämmer! Det finns faktiskt två exemplar av David-statyn, detta är den mindre kända dom står på Piazzale Michelangelo. Den mer kända står på Piazza della Signoria.Den står kanske i Florens..?
Såg på bussen att det var Italien, och att sen googla på statyer ledde ganska snabbt rätt.Det stämmer! Det finns faktiskt två exemplar av David-statyn, detta är den mindre kända dom står på Piazzale Michelangelo. Den mer kända står på Piazza della Signoria.
På Piazzale Michelangelo har jag spelat fotboll.Det stämmer! Det finns faktiskt två exemplar av David-statyn, detta är den mindre kända dom står på Piazzale Michelangelo. Den mer kända står på Piazza della Signoria.
Amsterdam?Såg på bussen att det var Italien, och att sen googla på statyer ledde ganska snabbt rätt.
Var är vi nu då ? Visa bilaga 534138
Amsterdam?
Gdanska bra svar, helt rätt! Din bild!Ganska?
Edit: damn you autocorrect. Gdansk ska det stå
Helt riktigt!Bad Gastein?
Liknade Österrike och jag tyckte mig känna igen hotellet.Helt riktigt!
Jackson hole?Liknade Österrike och jag tyckte mig känna igen hotellet.
Ytterligare en bergsort. Vad heter den som syns i bilden?
Visa bilaga 534182
Nix.Jackson hole?
Nej, men närmare än förra gissningen.St Anton am Arlberg?
Du har både rätt och fel. Men jag säger inte mer nu, för då blir det för lätt.Ingen gissning än, men lite spekulationer: Jag ser ingen väg som går vidare upp åt höger vilket får mig att tro att det är en by som ligger vid "slutet av vägen" snarare än längs någon passväg. Om man ska fortsätta uteslutandet säger jag att jag inte tror på östra delen av italienska alperna.
Ja, du tror rätt.Jag tror det är Wengen.
Och du som säger att grus-cykling inte är ngt för dig! Blir du inte lite sugen när du ser den där fina vägen på din egen bild?Fortsätter i bergiga trakter ...
Visa bilaga 534220
Måste ha varit lite skämtsamt jag sagt det i så fall. Grusvägar av hygglig kvalitet händer det att jag cyklar, även med racer. OBS! Detta är inte samma ställe där gissningsbilden är tagen.Och du som säger att grus-cykling inte är ngt för dig! Blir du inte lite sugen när du ser den där fina vägen på din egen bild?
Som belöning får du ta över stafettpinnen!Jag skulle gissa lite också:
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com
Jag gick igenom en lista på högt belägna skidorter i Italien. Den i Val Senales (Schnalstal) (nr 7 på listan) hade kabinbana vilket kändes passande efter ledtrådarna i bilden. Googlebilen sen efter det.Som belöning får du ta över stafettpinnen!
Vad tog du det på?