Rotade först runt i en massa franska skidorter utan att hitta ngn vy som stämde ens hyggligt nog för en gissning. Var även och kikade i västra Italien, bl.a. Sestriere och några kringliggande byar men hittade inget.
När ledtråden om skivan kom gav en titt i diskografin för Saint Etienne gav att de givit ut en skiva med titeln Finisterre. Var rätt säker på att passet då var Colle delle Finestre.
Sen hamnade jag i lite bryderier då jag tolkade "några km" för snålt och inte fick ihop det med en by inom säg 5 km från passet som liftsystemsmässigt skulle sitta ihop med någon känd skidort. Jag hittade en by Fenestrelle nere i dalen söder om passet och började fundera på om det fanns något bergspass uppkallat efter byn. Så jag letade lite efter det även om det kändes konstigt att ett sådant pass skulle kallas känt. Jag har kikat lite för mkt på bergspass för att tycka att om det ska kallas känt och ligga i den delen av världen borde jag åtminstone ha hört talas om det.
När jag gett upp letandet i närheten av Finestre-passet blev strategin att titta på skidorter i någon form av närhet till passet och då landade jag åter i Sestriere och såg då att Sauze d'Oulx var sammankopplad med den byn via liftsystem och bergsformationerna jag såg i google streetview påminde kraftigt om de på bilden.
Var är denna bild tagen? Namnet på byn kan vara ett lämpligt svar.