[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

GoranS

Aktiv medlem
Stor sjö och stor byggnad begränsar rätt så mycket. Byggnade har förekommit flitigt på tv-program som jag inte ser på.
Min kommentar var skriven som förklaring till varför jag inte framfört ngn gissning mellan det att du postade bilden och det att du skrev frågan. Sen är det ett skapligt jobb att söka igenom strandremsor längs Sveriges större sjöar i hopp om att hitta en badplats och sen undersöka om det finns en större byggnad. Dessutom är TV-program inte mkt till ledtråd för mig. Och, som sagt, då jag inte är ngn strandperson är det inget som jag direkt triggar på. Detta bara sagt som förklaring till att jag inte kommit med ngn gissning.

Laan84

Aktiv medlem
När jag postade den så tänkte jag snarare att det skulle gå snabbt eftersom många verkar minnas var jag bor…

uandt

Aktiv medlem
Stjärnorna på slottet hänger vid Lejondalssjön och den sjön ä det inte. Hela Sverige bakar hänger väl i Taxinge men mälaren är redan gissad.

Jag sökte lite vidare på TV slott och fick Sundbyholms slott? Också mälaren så antagligen också fel...

Laan84

Aktiv medlem
Stjärnorna på slottet hänger vid Lejondalssjön och den sjön ä det inte. Hela Sverige bakar hänger väl i Taxinge men mälaren är redan gissad.

Jag sökte lite vidare på TV slott och fick Sundbyholms slott? Också mälaren så antagligen också fel...
Korrekt, jag svarade inte på Mälaren för att jag missade inlägget. Men samtidigt var bara sjön lite för vagt. Sorry för att det blev lite tokigt..

Berk

Aktiv medlem
Korrekt, jag svarade inte på Mälaren för att jag missade inlägget. Men samtidigt var bara sjön lite för vagt. Sorry för att det blev lite tokigt..

Ursäkta för halva svaret. Förväntade ingen svar från dig på det. Det såg ut som Mälaren och skulle såklart kunna vara nära dig. Men jag har aldrig varit i Eskilstuna, så hade ingen gissning klar.

uandt

Aktiv medlem
Tolkar det som om det är min tur. Var hänger jag och kungen? (den här bilden är en present till alla rojalister i tråden)
20111113_001.jpg

uandt

Aktiv medlem
Vi bumpar upp tråden från sidan två med; Korsö.
Nej. Tänk er in i Kungens liv nu. Du kommer till Gålö, lastar massa gubbs på en torpedtbåt, brummar runt lite tills det är lunchdags och alla känner att de förtjänat lite sill å nubbe. Vart hamnar du då?

Berk

Aktiv medlem
Vafan är ni för några rojalister egentligen! Kungen har fått i sig lite pilsner och nubbe och nu ska han sitta kissnödig och skumpa hela vägen mellan Sandhamn och Gålö i en rutten gammal torpedbåt? Skärpning!

Ja trodde på Utö, men hittar inte rätt platsen där.

Kneecap

Aktiv medlem
Vafan är ni för några rojalister egentligen! Kungen har fått i sig lite pilsner och nubbe och nu ska han sitta kissnödig och skumpa hela vägen mellan Sandhamn och Gålö i en rutten gammal torpedbåt? Skärpning!

Tjena!

Jo, även i 40 knop tar det ju en stund upp till Sandhamn.
Sist jag åt sill däruppe så var jag nån båt bort från den där. Min gamla skorv från lumpen ligger där också.

GoranS

Aktiv medlem
Vad får dig att tro att vi är rojalister? Själv tycker jag vi borde ha ett valhövdingadöme! Och mycket kan man säga om Carl XVI Gustaf, men någon vidare hövding skulle han inte vara!

Senast ändrad:

uandt

Aktiv medlem
Ja trodde på Utö, men hittar inte rätt platsen där.
Malmbryggan Utö är rätt svar så din bild. Om det jag hörde var korrekt så kör de bara gubbarna över fjärden, sen krökar de lite på värdshuset, sen åker de hem igen.
Tjena!

Jo, även i 40 knop tar det ju en stund upp till Sandhamn.
Sist jag åt sill däruppe så var jag nån båt bort från den där. Min gamla skorv från lumpen ligger där också.
Du är ursäktad. Att du inte lätt kan känna empati för kungen får väl räknas som en ändå ganska bra egenskap?

Berk

Aktiv medlem
Malmbryggan Utö är rätt svar så din bild. Om det jag hörde var korrekt så kör de bara gubbarna över fjärden, sen krökar de lite på värdshuset, sen åker de hem igen.

Trodde direkt att det skulle kunna vara gruvbryggan med kvarnberget i bakgrunden, men fick inte ihop terrängen bakom bryggan.

uandt

Aktiv medlem
Färjestaden med Kalmar i bakgrund? Har jag helt fel eller sover den där knäskålen?

Laan84

Aktiv medlem
Jag har inte koll på adressen längre, så stad eller stadsdel är godkänt svar. Kan säkert vara lite klurig… men varje gång jag tror det så har jag fel… 😁

Bilagor

• FAAD7525-C97A-4B67-AFF9-E1C64B774FA3.jpeg
    FAAD7525-C97A-4B67-AFF9-E1C64B774FA3.jpeg
    143 KB · Besök: 45

GoranS

Aktiv medlem

Laan84

Aktiv medlem

GoranS

Aktiv medlem
När du sa att du var svettig fick jag tankar på kolonialbyggnad och chansgooglade "british colonial buildings india" och en bit ner bland bildresultaten fanns denna bild.

Var är denna bild tagen? Det går även bra att svara med vart vägen leder.
BILD.JPG

Topp