[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

Kneecap

Aktiv medlem
Karlsbron, Prag.

Tjena!

Stod väl iofs inte på bron när jag tog bilden, men så petig ska jag inte vara. Så bilden är din.
Förväntade mig att någon skulle svara Powder gate om inte Old Town Tower kom som svar först.

GoranS

Aktiv medlem
När ett så likt torn hade dykt upp chansade jag på att det fanns flera i Prag och fick napp rätt kvickt när jag tittade på bildresultaten.

Vilken tågstation/by?
BILD.jpg

Berk

Aktiv medlem
Tänkte att den skulle kunna gå rätt kvickt så jag slipper sitta och bevaka tråden hela kvällen utan kan koncentrera mig på friidrotten. Eller m.a.o. helt rätt, din tur!

Flera italienska bilder på ställen jag har varit, men tyvärr för enkelt att tar om jag också måste jobba, cykla och äta ...

GoranS

Aktiv medlem
Flera italienska bilder på ställen jag har varit, men tyvärr för enkelt att tar om jag också måste jobba, cykla och äta ...
Lite Fermat-varning på det uttalandet. :sneaky:

Endera dagen ska jag slänga in någon riktigt lurig Italienbild när du minst anar det ...

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Barsebäcks hamn är det! På ena jollen så står det SSP vilket står för Segelsällskapet Pinhättan.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

F-n vet om denna är googlingsbar, men ni får väl försöka iallafall. Annars har jag nog en ledtråd eller två att komma med.
Har man varit där är det väl busenkelt.

DSC_4355.JPG

kais01

Aktiv medlem
var väl på åttiotalet jag var där, men såg lite misstänkt ut med en överstor rhododendron.

redan då hade det vuxit igen på ett sätt som jag tror g6adolf önskat åtgärda?

om ni inte har varit på nästa plats rekommenderas ett besök.
48C6753E-3B7E-4912-A3E8-D2260BAE0FB3.jpeg

kais01

Aktiv medlem
en pärla i wales. mysig studentstad med gott utbud av t ex prisvärda restauranger. och fantastiskt vackert. bra utsikt från toppen av bergbanan.

ser fram emot din nästa bild fänkålsulven:)

Fänkålsulven

Aktiv medlem
en pärla i wales. mysig studentstad med gott utbud av t ex prisvärda restauranger. och fantastiskt vackert. bra utsikt från toppen av bergbanan.

ser fram emot din nästa bild fänkålsulven:)
Tack, det ser fint ut! Det såg ju brittiskt ut så sökningar på bergbana, strand och stad där ledde mig rätt.

Vilken kulle/topp är vi på väg upp på här?
1643443323037.jpeg

GoranS

Aktiv medlem
OK, så vi har att det är en kulle/topp som har ngn slags koppling till sol/soligt. Vueltan har har varit på besök några gånger. Ev. skulle "på spåren" kunna indikera ngt med tåg/järnväg.

Solen står relativt högt så skuggorna bör vara hyggligt åt norr. Spanien ligger ju en bit västerut jämfört jämfört med ren soltid. Om vi dessutom har sommartid kan det solen stå i zenit runt kl 14. Hur som helst bör det i alla fall inte vara nordkusten, vilket också stämmer bra med vegetationen.

Jag kan inte se kusten i bilden så det är svårt att veta om den är nära eller inte och det är inte helt lätt att försöka ha ngn uppfattning om hur högt upp vi är.

Byggnaderna ser lite speciella ut men jag vet inte riktigt vad jag ska googla på för att försöka hitta ngt likt. Det är några runda hål i väggarna(?) som ser lite udda ut men jag lyckas inte instruera googlesökmotorn att ge mig några sådana saker. Sen är de där bruna sakerna upptill inte helt standard på spanska byggnader i mitt medvetande.

Då Spanien ju har en hel del kullar och rätt lång kust om man tar syd och ostkusten, även med exkluderande av Costa del Sol och delar där kusten viker av åt fel håll. Gör att "brute force"-sökning inte känns som en rimlig metod.

Funderade ett tag på Costa Blanca och for runt lite i streetviewen men hittade inget. Säger dock inte så mkt då det bara blir stickprov.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Söker man på berg och "del sol" så hittar man Cumbre del sol som Vueltan har varit vid några gånger visade det sig.

Precis nedanför ligger det hus som verkar stämma med färgerna. Men isåfall tog du bilden från andra sidan, för jag ser bara en våning, men där har inte street view varit.

Fänkålsulven

Aktiv medlem
S
Tjena!

Söker man på berg och "del sol" så hittar man Cumbre del sol som Vueltan har varit vid några gånger visade det sig.

Precis nedanför ligger det hus som verkar stämma med färgerna. Men isåfall tog du bilden från andra sidan, för jag ser bara en våning, men där har inte street view varit.
Cumbre del Sol är rätt!

GoranS

Aktiv medlem
Jaha, jag försökte med colina och sol och hamnade på någon byggnad nere vid kusten i Algarve vilket inte gjorde mig så mkt gladare.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer