OK, så vi har att det är en kulle/topp som har ngn slags koppling till sol/soligt. Vueltan har har varit på besök några gånger. Ev. skulle "på spåren" kunna indikera ngt med tåg/järnväg.
Solen står relativt högt så skuggorna bör vara hyggligt åt norr. Spanien ligger ju en bit västerut jämfört jämfört med ren soltid. Om vi dessutom har sommartid kan det solen stå i zenit runt kl 14. Hur som helst bör det i alla fall inte vara nordkusten, vilket också stämmer bra med vegetationen.
Jag kan inte se kusten i bilden så det är svårt att veta om den är nära eller inte och det är inte helt lätt att försöka ha ngn uppfattning om hur högt upp vi är.
Byggnaderna ser lite speciella ut men jag vet inte riktigt vad jag ska googla på för att försöka hitta ngt likt. Det är några runda hål i väggarna(?) som ser lite udda ut men jag lyckas inte instruera googlesökmotorn att ge mig några sådana saker. Sen är de där bruna sakerna upptill inte helt standard på spanska byggnader i mitt medvetande.
Då Spanien ju har en hel del kullar och rätt lång kust om man tar syd och ostkusten, även med exkluderande av Costa del Sol och delar där kusten viker av åt fel håll. Gör att "brute force"-sökning inte känns som en rimlig metod.
Funderade ett tag på Costa Blanca och for runt lite i streetviewen men hittade inget. Säger dock inte så mkt då det bara blir stickprov.