Visste inte att det var ett lotsutkik, men det är PÅ Smögen.
Tjena!
Sådär.
Kände igen kyrkan, men tog en stund innan jag kom på varifrån.Yes! Förslöv är rätt
Korrekt.
Då gissar du helt rätt. Bilden tillbaka till dig.Gissar på att bilden är tagen i Gibraltar och man ser Marocko på andra sidan sundet.
Var där i krokarna för 25 år sen och tyckte att vyn kändes bekant.Då gissar du helt rätt. Bilden tillbaka till dig.
Japp. Tillbaks till dig.Bruket, Viksjö?
Köln är det inte.Känns som en tysk julmarknad men ingen aning om stad.. Köln?
Det är helt korrekt.Tjena!
Plaza Mayor i Madrid.
Det är helt korrekt.
Angående hanek082:s julmarknadsspekulation är jag inte helt säker på om spanjorerna har någon annan marknad än julmarknad vid den tiden. Bilden är dock tagen ett par veckor innan jul så jag ska inte utesluta att det var någon sorts julmarknad.
Då är det med största sannolikhet julmarknad. Både i Tyskland och Frankrike iaf pågår ju julmarknaderna dagligen fr mitten/slutet av november till julafton.Det är helt korrekt.
Angående hanek082:s julmarknadsspekulation är jag inte helt säker på om spanjorerna har någon annan marknad än julmarknad vid den tiden. Bilden är dock tagen ett par veckor innan jul så jag ska inte utesluta att det var någon sorts julmarknad.
Var tänkt att inte vara så svår. Min testgoogling var på "Famous square Spain" vilken gav svaret som första bildträff.
Eller Björnänge eller Åresjön.. beroende på vad du är ute efter :)
Såå.. vad heter staden tillika kommunen då?Verkar ju vara lite av en teknikalitet där bilden är tagen i Barcelonas "Metropolitan area" men inte i staden Barcelona.
Överlåter till de som hade bättre koll att dra in den.Såå.. vad heter staden tillika kommunen då?
Staden jag sökte var L'Hospitalet de Llobregat vilket är Kataloniens näst största stad även om den nästan flyter ihop med Barcelona. Jag kanske krånglade till det för mycket, så jag ger dig rätt @DarkMatterByggnaden heter (eller är) i alla fall "Hotel Porta Fira".
Den har adressen Pl. d'Europa, 45, 08908 L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona, Spanien.
Allt enligt Google.
Den ligger här: https://goo.gl/maps/jYAS2o9yShfyL9W17.
Kanske är svaret som sökts Sants-Montjuїc? Vet inte vad det är exakt men verkar vara det området.
Edit: Enligt Wikipedia är Sants-Montjuїc ett distrikt i staden Barcelona.