Nix, för långt söderut.Tylösand?
Japp!Björlanda?
Har inte varit där men det kändes som att det var i Göteborgstrakten så jag kollade på kartan vilka surfspots som jag vet namnet på som kan vara bra på nordväst. Såg att det fanns en småbåtshamn där också.
Det är rätt.Enda surfingstället jag känner till på rak arm i Sverige är Torö så jag säger det utan att på något sätt försökt undersöka om det är rimligt med tanke på bilden.
Duger gott det. Står på en kulle strax norr om San Sebastian de la Gomera. Din tur!Tejde från La Gomera kanske?
Vilken stad befann jag mig i när jag tog bilden av en solnedgång?
Ledtråd: Detta är staden som ofta får representera landet.
Visa bilaga 560445
Smart tänkt, men inte rätt. Man ska också veta att det sydligaste jag varit i världen är Köln, och detta är inte alls så sydligt.Luxemburg?
Korrekt!Tjena!
Svedala?
Ah, det där med Köln har du nog nämnt tidigare. Blev bara så glad när jag kom på något som jag tyckte matchade ledtråden.Smart tänkt, men inte rätt. Man ska också veta att det sydligaste jag varit i världen är Köln, och detta är inte alls så sydligt.
Vad är det för sorts landskap på bilden?
Det blev inte rätt gissning, men varsågodJag tycker att min gissning på Gustavsberg är klockren. De flesta har nog tillfälligt besökt porslinsklosetten vara logotyp är ett ankare. Ge mig en guldstjärna nu tack!![]()
ICAs huvudkontor i Solna?
ICAs huvudkontor i Solna?
Gissningen stämmer….Tycker den kändes bekant, men nu har jag farit runt och kikat på kyrkor i de regioner jag tänker att det borde kunna vara och där jag varit men hittar inget som stämmer. Tornet gör att jag gissar att vi är en bit norr om Mälardalen.
Bra gissning och rätt svar!Vild gissning: Alfta.
/Fedde
Bra gissning och rätt svar!
Den får du helt rätt för. Stafettpinnen är din.Åhls kyrka, Insjön
Och i sjön finns det ål, moah ha ha haaa!Angående ledtråd 1 så skeppade Åhlén och Holm ut sina varor från Insjön innan flytten till Stockholm 1915. En av deras storsäljare var bilder av den kungliga familjen.
Och ledtråd 2 handlade förstås om sjön Insjön.