[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

JaLi

Aktiv medlem
20220605_123858.jpg

Var är vi här?

uandt

Aktiv medlem
Räcker det gissa på nånstans mellan Sedona å Flagstaff eller måste vi ge namn på pölen?

Edit: Gissar på Våta Bävern Bäcken annars

rouster

Aktiv medlem
Räcker det gissa på nånstans mellan Sedona å Flagstaff eller måste vi ge namn på pölen?

Edit: Gissar på Våta Bävern Bäcken annars
Fel delstat faktiskt.
Skrev att jag ville ha namn på vattendraget för att öka svårighetsgraden lite lite. Det är ett cykelrelaterat ställe.

rouster

Aktiv medlem
Kan ju ge ledtråden att en mycket känd cykelstig över släta klippor ligger bara några kilometer ifrån den här bäcken.

uandt

Aktiv medlem
Alltså, vet ni vilken dag det är? Ni får väl chilla lite och kommer det ingen bild idag så kommer det en imorgon. Jag lovar!

Chwa80

Medlem
Ni är på hotell, i Gränna. Kollade det igår inför resa söderut. Typ Uttern eller kanske guld uttern?
Vad det bra boende?

Chwa80

Medlem
Vart och vad ska vi äta?

Bilagor

• F3A3D0C0-241C-479F-A469-43AFBA3AF0B2.png
    F3A3D0C0-241C-479F-A469-43AFBA3AF0B2.png
    279.1 KB · Besök: 63

Chwa80

Medlem
Tyskt handelsbolag har historiskt sett haft intressen i detta ” område” , platsens namn har något med brädsport att göra.

GoranS

Aktiv medlem
Manchester?
Misstänker nu att det är Sverige så gissar Uppsala.
Ett par ordningsanmärkning kring detta.

Detta är väsentligen två gissningar utan respons från bildpostaren vilket är emot Sunt förnuft-regel 1. Denna regel är där av rättviseskäl. Om ett av svaren hade varit rätt hade bildpostaren hamnat i en lite marig situation.

Sen vet jag inte om du editerat inlägget efter att ha funderat. Jag ser ingen editeringsanmärkning men texten ger mig känslan av att det editerats. Sunt förnuft-regel 2 säger att editering ska undvikas och det kan skapa knepiga bedömningssituationer.

Ovanstående är inte sagt för att vara en gnällig paragrafryttare utan för att det visat sig vara förhållningsregler som underlättar och gör att vi undviker att hamna i kniviga bedömningar kring vem som ska få posta nästa bild.

Topp