Grisslehamn och Postrodden?Var är vi nu?
Visa bilaga 563851
Rätt, din bildGrisslehamn och Postrodden?
Fel landMaremma?
Det är korrekt. Din bildPlatanias?
Edit: eller strax öster därom
Berlin?
En bra gissning men så lätt är det inte.Berlin?
Lämnar bilden fri.Rätt svar!
Din bild
Helt rätt, vad tog du den på?Måste vara Randersacker i södra tyskland.
Det var så enkelt att jag själv har varit där.Helt rätt, vad tog du den på?
Helt rätt, snyggt!Wittrocks torn, Bergianska trädgården, norra djurgården.
Iom att du nästan alltid postar bilder fr Stockholm var det bara att googla på ”gult torn Stockholm”, wikipediaartikeln var första träffenHelt rätt, snyggt!
Din bild.
Full poäng!Brotorget i Bollnäs?
/Johan
Stämmer bra det. Hade jag missat någon ledtråd i bilden eller har du lokalkännedom där i trakterna?Hällnäs stationshus?
Nej, jag googlade på ”gult stationshus”, ”stationshus 3 våningar” och lite allt möjligt. Fick nånstans fram en bild på Hybo stationshus (eller om det var Hennan) utanför Ljusdal, och när jag letade vidare på det dök det upp en bild på Hällnäs. Visade sig att ”Hällnäsmodellen” tydligen är ett begrepp inom stationshusbranschenStämmer bra det. Hade jag missat någon ledtråd i bilden eller har du lokalkännedom där i trakterna?
Skulle kunna vara 10-mila och 2001 gick det i Strängnäs med flygfältet som TC (enl. wiki)Bra är väl oklart, men en bild kommer här. Den är från ett flygfältsområde men närmsta stad räcker som svar. Visa bilaga 564152
Skulle kunna vara 10-mila och 2001 gick det i Strängnäs med flygfältet som TC (enl. wiki)
Då måste det vara Göteborg!!Sol och värme, men det är inte det staden förknippas med.
Det är ett väldigt bra svar, och det smärtar mig att tvingas skriva att det är fel.Då måste det vara Göteborg!!
Jag är lika ledsen som du. Men staden är känd för vitare aktiviteter än Gbg (och nej, jag tänker inte på halvskumma kompisaffärer under paraplyet "Göteborgsanda").Va? Hur är det möjligt?
Ja det skulle det kunna vara men det är det inte, bilden är tagen senare på året (men inte det året). Sol och värme, men det är inte det staden förknippas med.