detvanligavartaget
Aktiv medlem
[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]
Stationen i Anten (Anten-Gräfsnäs järnväg)?
Stationen i Anten (Anten-Gräfsnäs järnväg)?
Inte DalarnaKan jag få bekräftat att det är i Dalarna? Har ett så tydligt minne av tåget
Jag tror du kan vara något på spåren(höhö)Troligen fel, men Gotlandståget?
Jepp.Brösarp?
Kristianstad?Fossmo kan vara en ledtråd. Att gå till botten kan vara en annan..
Var där idag, och jag är rätt säker på att det är Kristianstad. Att det är gamla bron vid LångbroKristianstad?
Ja det stämmer. Fotat från Helge Å. I Kristianstad kan man även hitta Sveriges lägsta punkt, ca 2m under havsytan.Kristianstad?
Jag har dålig koll på exakta platsen och tog stadsnamnet som korrekt svar från Fänkålsulven. Det är i närheten av Tivoliparken åtminstone och som kuriosa så hänger en lika skruttig cykel vid det andra brofästet :)Var där idag, och jag är rätt säker på att det är Kristianstad. Att det är gamla bron vid Långbro
Tack, det var Fossmo som fick mig på rätt spår.Ja det stämmer. Fotat från Helge Å. I Kristianstad kan man även hitta Sveriges lägsta punkt, ca 2m under havsytan.
Det är i Frankrike...
Det stämmer. Går det att få lite högre precision i svaret? Till exempel namn på staden som syns i bakgrunden eller namn på orten där bilden är tagen. Även namnet på kompisen i vattnet godkännesDet är i Frankrike...![]()
Jag tänkte mest ge fler utrymme att gissa...Det stämmer. Går det att få lite högre precision i svaret? Till exempel namn på staden som syns i bakgrunden eller namn på orten där bilden är tagen. Även namnet på kompisen i vattnet godkännes![]()
Det stämmer bra! Din bild.Jag tänkte mest ge fler utrymme att gissa...
Ormen är Serpent d'Océan utanför Nantes, i Loireflodens mynning.
Zhongshan är fel stad men estetiken går nog hem i hela landet.I Zhongshan gillar dom sån där färgglad belysning så det får bli min gissning.
Litet mer specifikt svar vill jag nog ha, det finns åtminstone ett femtiotal broar i Shanghai.Då säger vi Shanghai.
Litet mer specifikt svar vill jag nog ha, det finns åtminstone ett femtiotal broar i Shanghai.
Lupu är det, vy från ett hotellrum en kväll när LED-styrningen flippat ur.Ja det gör det säkert. Då säger jag Lupu Bridge.
Jag fick göra samma sökning en gång till (Light bridge China) men först hittade jag den inte, trots att jag nyss sett den. Eller rättare sagt, jag hittade en som var lik den du postade, därmed inte sagt att det är den rätta bron.
Häftigt! Verkligen cykelrelaterat. Konstnärsstilen är distinkt europeisk, men det ser ut som amerikanska platåer i bakgrunden.. Svårgissat!Då postar vi denna, var återfinns denna skapelse?
Visa bilaga 571387
Javisst, och med Canazei var det väl bra att du hann peta dit passet innan nån smet före. Och visst är det Fasto Cappi som hyllas på konstverket.Passo Pordoi
Inte Amerika, men väl Italien, Dolomiterna närmare bestämt. Sydtyrolen om man så vill, kärt barn har många namn. Trevligt är det där hursomhelst.Häftigt! Verkligen cykelrelaterat. Konstnärsstilen är distinkt europeisk, men det ser ut som amerikanska platåer i bakgrunden.. Svårgissat!
Linnés Hammarby.Vad heter gården?
Visa bilaga 571600