[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

Kneecap

Aktiv medlem
Helvete! Jag som precis kartade fram mig till just Lugnås.....

Tjena!

Ja det tog en bra att stund att hitta rätt på kartan. Fanns inte mycket att gå på när det gällde exakt riktning annat än att man är öster om Kinnekulle och där finns rätt många kyrkor att välja på.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Gick ut på den här "jättestabila" hängbron enbart för trådens skull..

20220803_112258.jpg

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Hmm.. Kasst med gissningar.
En ledtråd, den börjar där Sveriges lägsta tempolopp avslutades. Inte bron alltså...

Kneecap

Aktiv medlem
När det var såhär trögt får jag väl avlägga en efter intensivgoogling inte allt för vild gissning; Solstadström!

Tjena!

Helt rätt!

Hade ingen större förhoppning att någon skulle ta den utan ledtrådar, men trodde iallafall det skulle gå lite fortare med ledtråden om tempoloppet.

OdK

Medlem
Åh, en sån ära! De där ledtrådarna gick mig tyvärr fullständigt över huvudet och gjorde mest att jag kartflugit mig fram vid vattendrag runt Filipstad en imponerande god stund. Nåväl, det verkar ju vara fint där med. 🙂

En tveksam uppkoppling och utbredd prestationsångest gör att bilden är fri!

hanek082

Aktiv medlem
Inser efter lite testgooglande att denna kanske inte är alltför lätt men en ledtråd är att det körs WC tävlingar i utförsåkning ett par km längre upp i dalen och samma år som vi var där på semester så kollade vi på ett avslut i ett etapplopp på andra sidan bergspasset

mattihp

Aktiv medlem
Då är det antingen Levi eller Kvitfjell om Åre är uteslutet. Försöker kartleta lite.

EDIT: Golvet på bron hittar jag bara liknande i Österrike..

Senast ändrad:

mattihp

Aktiv medlem
Tycker att det ser ut som i alperna?
Ja, ju mer jag kollar på hängbroar finns bara golvet till hängbron i Österrike av de länder jag kollat på. Skulle kunna vara norra italien eller Schweiz också. Snöade in lite på Benni Reich-bron, men den har inte rätt lutning. Slutplatsen var lite lik och brokonstruktionen väldigt lik.

Senast ändrad:

mattihp

Aktiv medlem
Kollat på 50 väldigt lika broar i alpregionen nu och gått bet på en landningsplats som är lik den på bilden.. Ska kolla lite på de tyska nu..

mattihp

Aktiv medlem
Ni var på semester.. Är det nära Gardasjön? Arco ligger ju där och där cyklas det...

hanek082

Aktiv medlem
A:e finns i alperna så det var rätt väg men du ska till ett mer ost-fokuserat land. Bron är 155 m lång

Topp