[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

dantor

Aktiv medlem
Då hugger jag på den!

Nytagen bild. Var kan man klättra och bada i tropisk värme?
20220812_205116.jpg

dantor

Aktiv medlem
Jag ger som sagt bilden till dantor!
Bara för ordnings skull, får man släppa bilden till en uttalad användare eller ska man släppa den helt fri om man själv inte kan lägga upp någon? Framgår inte riktigt av reglerna (eller så har jag läst slarvigt).

Själv kan jag tycka att det är rimligt att kunna ge bort bilden till en som hade nästan rätt eller ledde in på rätt gissning, inte till någon som inte varit involverad i diskussionen (det lär väl i och för sig inte hända).

Laan84

Aktiv medlem
Bara för ordnings skull, får man släppa bilden till en uttalad användare eller ska man släppa den helt fri om man själv inte kan lägga upp någon? Framgår inte riktigt av reglerna (eller så har jag läst slarvigt).

Själv kan jag tycka att det är rimligt att kunna ge bort bilden till en som hade nästan rätt eller ledde in på rätt gissning, inte till någon som inte varit involverad i diskussionen (det lär väl i och för sig inte hända).
Håller med 👍

oJsan

Aktiv medlem
Det blev kanske onödigt svårt, men Romme Alpin är helt rätt. Snyggt!
Men suck! Eftersom du verkade bekant med Falun/Borlänge från tidigare bildgåta så kom jag fram till att Romme var närbeläget. Men den bild jag hittade på toppstuga såg mer ut som ett palats i jämförelse, så jag gissade inte 😫

OdK

Medlem
Men suck! Eftersom du verkade bekant med Falun/Borlänge från tidigare bildgåta så kom jag fram till att Romme var närbeläget. Men den bild jag hittade på toppstuga såg mer ut som ett palats i jämförelse, så jag gissade inte 😫
Ajdå! Jag misstänkte att min korta historik skulle leda ganska rätt, därav svårare bild. Det där är ett litet fördelningshus för snösystemet med samma arkitektur som många andra byggnader runt berget. Svårt, men folk i tråden är ju helt galet duktiga! Inser dock att jag förvanskat kvalitén med mina tveksamma skills i paint, ursäktar för detta.

Fretid

Ny medlem
Kollade dina tidigare inlägg och lyckades stöta på lite tidigare kyrkbilder.
På vilken ö är bilden tagen?
IMG_8234.jpg

Topp