[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

DarkMatter

Aktiv medlem
Bra gissat, det är rätt.
Roligt! Googlade "vattentorn västkusten", för det såg lite västkustligt ut, och hittade en bild som matchade.
Därefter var det bara att Google Mapsa lite och hitta en lämplig ö.

Vilken kyrka?

vilken-kyrka.jpg

MarcusL79

Aktiv medlem
Karlstads brigadmuseum?

Edit: såg i nu i efterhand att jag var för ivrig och att @Laan84 inte fått nåt svar. 😬

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Karlstads brigadmuseum?

Edit: såg i nu i efterhand att jag var för ivrig och att @Laan84 inte fått nåt svar. 😬
Förstår inte edit-kommentaren. Det faktum att Laan84 gissat innebär inget hinder för dig att gissa. Det som det finns regel emot är att man själv inte ska framföra en ny gissning förrän ens egen senast gissning rättats. Det är dock helt ok för dig att gissa om någon annan användare samtidigt har en "orättad" gissning.

MarcusL79

Aktiv medlem
Förstår inte edit-kommentaren. Det faktum att Laan84 gissat innebär inget hinder för dig att gissa. Det som det finns regel emot är att man själv inte ska framföra en ny gissning förrän ens egen senast gissning rättats. Det är dock helt ok för dig att gissa om någon annan användare samtidigt har en "orättad" gissning.
Just det så var det ja. Tack!

PJF

Aktiv medlem
Nej. Finns det så många orter som har militärt museum och militär verksamhet? Vad ser ni förutom Valpen?

ooms

Aktiv medlem
Röda byggnader, två ”kravallstaket”, och lite träd? Säger mig inget.

Utifrån vad som redan gissats och orter med militär verksamhet fortfarande samt militärt museum finns inte många kvar. Karlsborg?

ooms

Aktiv medlem
Men vafan, har ingen googlat fram Skillingaryd än. Det gjorde jag direkt när han skrev Miliseum.

oJsan

Aktiv medlem
Väntar vi på att @PJF ska godkänna svaret eller väntar vi på att @ooms ska posta en ny bild? Eller att någon annan ska göra det eftersom @ooms inte gjort det på 24h? 🤷🏻‍♂️

GoranS

Aktiv medlem
Enligt regel 4 och det faktum att svaret verkar rätt uppenbart utifrån ledtråden säger jag att ooms har rätt. Ger ytterligare en person ok är det bara för ooms att posta bild.

Köp & Sälj

Topp