Fänkålsulven
Aktiv medlem
[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]
Hälla Golf, Västerås?
Hälla Golf, Västerås?
Japp! Kul bana!Hälla Golf, Västerås?
Googling på Golf Pirat ledde mig rätt.Japp! Kul bana!
Stämmer bra, snabbt jobbat! Din tur.En googling gav Säbysjön.
Lämnar bilden fri.Stämmer bra, snabbt jobbat! Din tur.
Vad googlade du på då? Känns som fågeltorn eller utsiktstorn vid sjö som är de sökfraser jag kan komma på borde ge massor av träffar?En googling gav Säbysjön.
fågeltorn ståltrappaVad googlade du på då? Känns som fågeltorn eller utsiktstorn vid sjö som är de sökfraser jag kan komma på borde ge massor av träffar?
Tror jag sökte på fågeltorn fågelskådning sjö.Vad googlade du på då? Känns som fågeltorn eller utsiktstorn vid sjö som är de sökfraser jag kan komma på borde ge massor av träffar?
Vet inte om det är tur eller om det har något med identifieringen av tornet som tillhörande ett värmeverk (Eon:s värmeverk i Jakobsberg) att göra.Vad googlade du på då? Känns som fågeltorn eller utsiktstorn vid sjö som är de sökfraser jag kan komma på borde ge massor av träffar?
Äntligen! Helsingfors?Jag får väl väcka tråden med en lätt jäkel Visa bilaga 581512
Jepp! Vad tog du det på?Äntligen! Helsingfors?
Googlade "torg staty ihålig" eller nåt sånt.Jepp! Vad tog du det på?
Brukar vara sista stoppet före färjan hem med lite shopping på S-market och burgare på Hesburger :D
Du gör rätt som säger Särö, trots att du inte känner igen dig. Bilden är tagen där.Jag har ju cyklat säröbanan, känner inte igen mig men säger Särö ändå
Så jag kanske kände igen mig utan att veta det? Hursomhelst...Du gör rätt som säger Särö, trots att du inte känner igen dig. Bilden är tagen där.
Västerås?Så jag kanske kände igen mig utan att veta det? Hursomhelst...
Idag är det fredag! Idag är det fest! Vilket kommunhus är det vi gillar mest?
Visa bilaga 581560
Såklart! Din bildVästerås?
I brist på tid får jag nöja mig med äran och släppa bilden fri.Såklart! Din bild
Kalix?Någon randonneur(eller någon annan) som känner igen pizzerian?
Visa bilaga 581611
Rätt land, men du är ca 100 mil fel tyvärr.
Min sambo säger TystbergaNågon randonneur(eller någon annan) som känner igen pizzerian?
Visa bilaga 581611
Du får hälsa S. Holmes, aka din sambo, att det är helt rätt.Min sambo säger Tystberga
Hon gissade att den heter Amigo pga mexicanen
Västertuna kapell i Spraxkya?
JeppVästertuna kapell i Spraxkya?
Googlade kapell tegel runt fönster. Spännande ortsnamn.
Ja, det stämmer!Foto taget från slottet i Alicante?
Ja, tyckte väl jag kände igen mig.Ja, det stämmer!
Nära men inte rätt.Baggensfjärden?
För långt norrut och jag tittar söderut.Norra Lagnö?
Äntligen! Erstaviken är korrekt!Erstaviken?
(Om det är rätt släpps bilden fri.)