[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

revben

Aktiv medlem
Var var jag och drack sprit med livet som insats för alldeles för längesen?
saaaa-27.jpg

Linkenn

Medlem
Den lyckades man ta då man själv varit där.

Ger bort denna till valfri person! Då jag inte kan ladda upp någon bild....

DajaZ3

Aktiv medlem
....... Äsch vet inte varför det inte uppdaterades korrekt, så bortse från det här.....

mattihp

Aktiv medlem
Ser ut som någon form av artilleri eller liknande närmast havet. Så någon av landstidningsplatserna under andra världskriget. Men vilken, det kan jag inte riktigt gissa på.

hanek082

Aktiv medlem
Jäkla flyt på den gissningen men bodde faktiskt i Norrköping 2008 så passade bra iaf =D

B942A9EE-911D-4C42-95E9-773F50423297.jpeg

Var är detta?

GoranS

Aktiv medlem
Möjligt att det i någon mening är imponerande och jag förstår varför de finns. Personligen tycker jag dock att dessa ”plåtlådor” är smått deprimerande att titta på.

mzi

Aktiv medlem
Förstår du inte varför lastbilsterminaler finns?

tillägg: läsförståelse nolla.

Senast ändrad:

KungJulian

Aktiv medlem
Förstår du inte varför lastbilsterminaler finns?
?
”…och jag förstår varför de finns”

Men även om konstruktionerna kan var imponerande så byggs de utan att det läggs många kronor på arkitektonisk utformning. De är deprimerande på två sätt; deprimerande fula en deprimerande påmind om att det är för billigt med transporter.

Fast nu vill jag ha en bild av @uandt .

uandt

Aktiv medlem
En av södertäljes 20 milare går genom logistikparken så jag fick lite feeling... Coop terminalen går det väl att ta tåget till annars?

Var är jag nu?
1663826437579.png

hanek082

Aktiv medlem
?
”…och jag förstår varför de finns”

Men även om konstruktionerna kan var imponerande så byggs de utan att det läggs många kronor på arkitektonisk utformning. De är deprimerande på två sätt; deprimerande fula en deprimerande påmind om att det är för billigt med transporter.

Fast nu vill jag ha en bild av @uandt .
Fast detta lager är inte endast en plåtlåda, det är så automatiserat som ett lager kan byggas för tillfället med robotar osv, så även om byggnaden är Stor är innehållet ruskigt imponerande och arkitektur hamnar i andra hand då huset är skräddarsytt efter kraven från automationen. Dock är personal/kontorsdelen riktigt lyxig

GoranS

Aktiv medlem
Fast detta lager är inte endast en plåtlåda, det är så automatiserat som ett lager kan byggas för tillfället med robotar osv, så även om byggnaden är Stor är innehållet ruskigt imponerande och arkitektur hamnar i andra hand då huset är skräddarsytt efter kraven från automationen. Dock är personal/kontorsdelen riktigt lyxig
Det jag avsåg med "plåtlåda" var utseendet utifrån, d.v.s. något med mkt plåt och där arkitekten ser ut att ha haft ett måttligt antal rätblocksformade legobitar till sitt förfogande. Hade inget med det inre att göra. Och "depressionen" var endast kopplad till att jag personligen tycker sådana byggnader är tråkiga och fula att titta på.

uandt

Aktiv medlem
Även om logistikparken i sig kanske inte är Sveriges vackraste plats är grusvägarna dit och därifrån väldigt fina så cykla dit säger jag!

Wanås är en bra gissning men fel

GoranS

Aktiv medlem
Träden tycker jag indikerar att vi inte är alltför långt norrut i landet. Sen ser det ut som någon slags konstutställning. Tyvärr lyckas jag inte få till någon vettig söksträng som gör att google levererar en bild på något metalliskt glänsande föremål med trappor.

Topp