Skulle kunna vara Danmark eller Tyskland också.Träden tycker jag indikerar att vi inte är alltför långt norrut i landet. Sen ser det ut som någon slags konstutställning. Tyvärr lyckas jag inte få till någon vettig söksträng som gör att google levererar en bild på något metalliskt glänsande föremål med trappor.
Får jag väl ge rätt för. Louisiana hade varit rättare men JaLi's bild!Humlebæk ?
Såg Skånskt/Danskt/Nordtyskt ut på första bilden. Andra bilden såg ut som danska Öresundskusten, då borde det vara Louisiana som ligger i Humlebæk .Får jag väl ge rätt för. Louisiana hade varit rättare men JaLi's bild!
Jag bor med en lokförare. ÅstorpNämen hörrni... Ny vecka, ny bild!
Kan någon hjälpa mig komma ihåg var denna kyrka ligger för jag har själv svårt att komma ihåg. Visa bilaga 583687
Det gick ju fort, rätt svar! Nu är det lokförarens tur att posta en bild :)Jag bor med en lokförare. Åstorp
Håller med. Sen handlar det ju om hur man hittar dessa s.a. man kan undersöka om de verkar matcha bilden. Där kände jag att det fanns en stor risk att det skulle kunna ta mig en bra stund att hitta rätt och la ner.Det kan ju inte vara jättemånga platser där det går tåg precis bredvid en kanal.
Förutom att det ligger snö (vilket det aldrig gör i varma södern) så tycker jag också att jag känner igen mig i malmö där
Jepp. Bra jobbat.
Rätt stad men fel delLiljeholmen?
Helt rätt, din bild.Drar till med Hammarby sjöstad
Västerås är fel stad men jag har en fin Västeråsbild jag tänkt posta sen nån gång när alla förhoppningsvis glömt att jag varit därJag säger Västerås enbart baserat på att jag har för mig att du postat bilder därifrån tidigare.
Den här är kanske något att gissa på?
Visa bilaga 584029
Det är rätt! Var där på konsert i lördags!Tjena!
Den där porten ligger i Slakthusområdet är jag ganska säker på.
Om inget anges är det väl Stockholm 😉Slakthusområdet i Göteborg, Köpenhamn, Uppsala, eller nån annanstans?
Tullbron
Falkenberg, inte så långt från mina hemtrakter:)Tjena!
Helt korrekt. Borde kanske varit petig och sagt att man ska säga både stad och bro. För "Tullbron" lär ju vara ett ytterst vanligt namn på en bro.
Nya varvet Gbg, du tittar på ReveljenVar är jag och vad tittar jag på? Visa bilaga 584106
Så är det, din bildNya varvet Gbg, du tittar på Reveljen