[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

GoranS

Aktiv medlem
Sitter en logga på byggnaden längst till vänster. Ingen jag känner igen dock.

Tornet är väl annars det som lite sticker ut i bilden. Förstår dock inte vad det är för torn, så svårt att googla.

Ser inte något i bilden som uppenbart avslöjar något om väderstreck.

Svår bild tycker jag.

detvanligavartaget

Aktiv medlem
Det känns som södra Europa eller kanske Asien, men väldigt lurigt. Det bör ju bo ett par människor i området eftersom lägenhetshuset är rätt högt...
Loggan ser ut som nåt i stil med "Pelican", men är verkligen inte säker på det heller.

Bra bildgåta! (men svår)

mattihp

Aktiv medlem
Skulle gissa på sydvästra Kanada. Jag tror också jag ser ett pariserhjul mellan tornet och träden nära horisonten.

Gissar på Burnaby, för där tror jag det finns ett litet nöjesfält med ett pariserhjul och en del vattendrag.

Cujo

Aktiv medlem
1D151313-C484-42F0-B4EF-8384EA29EEB4.jpeg

Var stod jag när jag tog den här bilden?

Laan84

Aktiv medlem
Var stod jag här tro?

Bilagor

• E23783FC-F7A7-4C36-A367-1C3795EF89B4.jpeg
    E23783FC-F7A7-4C36-A367-1C3795EF89B4.jpeg
    599.4 KB · Besök: 107

Laan84

Aktiv medlem
Kalkvik har enligt Sjöfartsverket haft lots mellan Köping och Södertälje för några dagar sen. Jag känner inte alls igen platsen, men det verkar inte orimligt att det skulle kunna vara i Mälaren, så jag chansar vilt på Köping.
Sjöfartsverket har rätt i att den brukar passera där 😁 åker tydligen från Slite till Köping.
Däremot var jag inte i Köping när jag såg den.

GoranS

Aktiv medlem
Fick först en förnimmelse av att det skulle vara vid Uringe-avtaget från väg 257, men check i google streetview motsäger tyvärr den hypotesen.

Då jag inte ser något superspeciellt i bilden hoppas jag att det är en hyggligt frekventerad väg så att det finns rimlig chans att i alla fall någon som är aktiv i tråden varit där. Annars känns det som en väldigt svår, om än snygg, bild.

.A.

Aktiv medlem
För någon med lokalkännedom är dessa träd ett landmärke med hög igenkänningsgrad.

GoranS

Aktiv medlem
Funderat lite men finner inget i min minnesbank som stämmer överens med den bilden. Så antingen har jag varit där men känner inte igen det eller så har jag aldrig sett platsen. Oavsett känns det svårt att komma vidare. Att börja söka "på måfå" känns tröstlöst.

Topp