[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

JaLi

Aktiv medlem
Så är det, Svalbard Kirke i Longyearbyen!
JaLi var visst först, så din bild!
Ren gissning baserad på linbanan i bakgrunden samt att det verkar rätt nordligt. Googling visade att det var rätt.
Var är detta?
20220802_212349.jpg

Astrid Lindgren har faktiskt inget med platsen att göra, även om man skulle kunna tro det.

Kneecap

Aktiv medlem
Ren gissning baserad på linbanan i bakgrunden samt att det verkar rätt nordligt. Googling visade att det var rätt.
Var är detta?
Visa bilaga 585947
Astrid Lindgren har faktiskt inget med platsen att göra, även om man skulle kunna tro det.

Tjena!

Jag säger Lundegård bara för att säga något. Snokade bland dina inlägg för att se om du skrivit något om var du var i augusti, men nä.
Men sen i januari har du gjort över 150 inlägg på forumet, tre av dom är i andra trådar än denna. Hängivet! 😂

GoranS

Aktiv medlem
Campingplats(?) utanför Sverige med mer eller mindre oklar koppling till Astrid Lindgren. Nä, den gå jag bet på.

Hcsokim

Aktiv medlem
Fel land. Vad har Lundegård med Astrid Lindgren att göra.
En vild gissning, någon av de 2 campingplatserna vid "grosser plöner see"? förslagsvis camping ruhleben. Jag förstår inte den eventuella kopplingen till astrid lindgrens värld men jag tycker att jag ser likheter på bilderna där

JaLi

Aktiv medlem
Tyskland är rätt land, Astrid i var ju en bra gissning men fel land. Kopplingen till Astrid Lindgren är tydlig när man ser namnet på campingen.
Campingen har bara en liten sjö, före detta grustag från byggandet av Autobahn (200 meter bakom mig).

GoranS

Aktiv medlem
Inte helt säker på vilken typ av svar du vill ha. Finns det anledning att påminna om att frågorna ska handla om geografiska platser (regel 1 i trådens första inlägg)?

hanek082

Aktiv medlem
det skulle räcka att nämna närmsta by/stad eller skidbacken i bakgrunden. Så söker en geografisk plats men då platsen bilden är tagen på inte har ett namn så vitt jag vet så räcker det med att veta vad berget längre bort heter.

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Är det funäsdalsbeget sett norr ifrån?
Vägen mot bruksvallarna i högra delen av bilden.

hanek082

Aktiv medlem
Är det funäsdalsbeget sett norr ifrån?
Vägen mot bruksvallarna i högra delen av bilden.
Det är funäsdasberget men vägen är den som går ut mot mittådalen. Bilden är tagen precis ovanför trädgränsen på anåfjället så nord ost men svaret är i vilket fall rätt

revben

Aktiv medlem
Inte det heller. När (ultra)loppet ifråga gick av stapeln så bodde världens troligtvis mest välkända ultralöpare på orten men han var inte hemma just då, tror de var och sprang nån annanstans. Vet inte om de bor kvar.

Topp