[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

ooms

Aktiv medlem
På den orange flaggan står det ”Arvid Gjerde AS”, vilket visade sig höra hemma i Innfjorden. På listan över lopp som GoranS postade fanns ett i Åndalsnes, arrangerat av Isfjorden IL. När sedan ledtråden om känd ultralöpare kom lyckades jag googla fram Kilian Jornet och en artikel där Måndalen nämndes vilket jag kände igen fr kartan med tidigare nämnda orter.
Ska försöka leta fram en ny bild lite senare efter frukost!

ooms

Aktiv medlem
Bjäbb bjäbb, jag skrev ju bara efter frukost, inte när :-)
Vi testar denna. Bynamnet sökes (samma som kyrkan).
IMG_1244.JPG

ooms

Aktiv medlem
Siknäs är rätt! Ligger ett par mil sydväst om Mora längs 26:an ner mot Vansbro. Vattnet är Vanån som ju Vasaloppsspåret korsar i Tennäng. Nästa ledtråd var tänkt att vara att många även simmar i detta vatten.
Den röda byggnaden mellan kyrkan och brofästet är en gammal skola som numer är ett trevligt vandrarhem, Siknäs Fyrklöver. Bilden är tagen när jag bodde där en gång efter Vansbrosimningen.

JaLi

Aktiv medlem
Gisdsade att det vara nåt vatten som vasaloppet passerade, i Tenänget passeras Tennan. Letade broar söderöver.
Var är detta?
P7030032.JPG

mzi

Aktiv medlem
De har byggt massor med triumfbågar i romarriket. Baren som du suddade ut namnet på verkar vara triumfbågebaren.

Jag är på mobilen på gympaträning med sonen. Jag kan försöka skaka fram en bild, men hinner någon annan först är det helt ok.

DarkMatter

Aktiv medlem
Om man konsulterar Google så borde Liljeholmen eller Liljeholmskajen vara rätt. Årstadal och Liljeholmskajen verkar vara två bredvidvarandra liggande delar av Liljeholmen. Årsta är Liljeholmens granne i öst.

Liljeholmen
1665667076875.png

Liljeholmskajen
1665667033801.png

Årstadal
1665667057031.png

Årsta
1665667046894.png

C

CCS

Guest
.....och inte minst en samlingsplats för folk som diggar crêpes! Du har så rätt. Din bild!
Ja just ja, nu kommer jag ihåg. Var där sommaren 2007 senast så minnet har bleknat en aning. Men snyggt foto för övrigt!

Här kommer en bild från en skön kväll i oktober 2007. Blicken riktas alltså västerut på två fartyg som håller på att kollidera mötas i solnedgången. Var är jag?

PA130020.JPG

mzi

Aktiv medlem
Om vattnet finns till väster så måste man ju gissa på Lysekil.

C

CCS

Guest
Ingen mer gissning?
Annars kommer en första ledtråd här kl. 19:00.

Topp