[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

uandt

Aktiv medlem
Rätt! Kände du igen dig eller hur kom du fram till det?
Har varit i Belgrad. Fin och minst sagt prisvärd stad. Hyrde en cykel på nåt ställe vid vattnet i närheten av där bilden togs.

Fyrar gillar ju alla här men jag har lite ont om bilder på såna så då blir det en mycket tråkigare modern variant istället. Vilket flygledartorn?

1668003115758.png

oJsan

Aktiv medlem
Barcelona?
Edit: Det gamla flygledartornet som sedan blev kontor för Norwegian.

GoranS

Aktiv medlem
Denna googling gav mig svaret.
1668009282580.png

Är för trött på mina egna bilder så jag släpper bilden fri.

uandt

Aktiv medlem
Vad sjukt många pappersbruk vi har! Alla gissningar är fel men jag kan med nästan 100 % sannolikhet säga att ni senast idag höll i produkten från detta bruk

GoranS

Aktiv medlem
Snabbtitt på orter i någon slags närhet av Rottneros och där jag trodde det kunde finnas någon fabrik/industri ledde via bottennapp i Forshaga och Grums till Skoghall där en streetview-titt gjorde att det kändes rimligt lovande även om jag inte orkade leta rätt på exakta platsen bilden är tagen på.

Släpper bilden fri.

uandt

Aktiv medlem
Fredag! Nu jäklar ska det tänjas på gränserna då inte ens trådgeneralen själv verkar ha bilder. Var är Kurt och detektivar? Jag vill ha platsen, inte vem mördaren är eftersom jag inte sett färdigt än och såklart inte vill ha spoilers

1668170866044.png

GoranS

Aktiv medlem
Fast den där "fulingen" (fråga efter något annat än platsen du befann dig på när du tog bilden) har väl försökts tidigare i tråden? Och var det inte du som försökte dig på den då också?

uandt

Aktiv medlem
Fast den där "fulingen" (fråga efter något annat än platsen du befann dig på när du tog bilden) har väl försökts tidigare i tråden? Och var det inte du som försökte dig på den då också?
Jajamen! Jag tror jag frågade efter Curling VM under pandemin och den gick vägen. Om du sätter ner foten så postar jag en annan bild. Så blir varär-kurt frågan bara en bonusfråga

GoranS

Aktiv medlem
Jajamen! Jag tror jag frågade efter Curling VM under pandemin och den gick vägen. Om du sätter ner foten så postar jag en annan bild. Så blir varär-kurt frågan bara en bonusfråga
Jag föredrar nog bilder som uppfyller regelverket för att undvika ett sluttande plan där människor till slut googlar upp godtycklig obskyr plats och fotar av skärmen.

Köp & Sälj

Topp