Vimmerby?Så svårt kan det väl inte vara. Det är en ort som inte är känd för den höjdskillnad som syns. Men det finns en välkänd dal i orten.
jeppVimmerby?
Till slut googlade jag fram en lista på alla orter i Småland för att hitta någon som kunde matcha ledtrådarna. När Vimmerby dök upp kopplade jag ihop det med Astrid Lindgren och Körsbärsdalen.
Du är inte ute och cyklar!Jag får lite skottland-vibbar men säkert ute och cyklar.
Korrekt, din bild!Mallaig?
Jag tänkte på Gnagaredalen.Till slut googlade jag fram en lista på alla orter i Småland för att hitta någon som kunde matcha ledtrådarna. När Vimmerby dök upp kopplade jag ihop det med Astrid Lindgren och Körsbärsdalen.
Har ingen bild just nu så lämnar den fri.Korrekt, din bild!
Hoppas det fortfarande är poppis med kommunalhus.Har ingen bild just nu så lämnar den fri.
Skulle säga att det är Kulturhuset i Pürksi. Som jag då antar att är fd kommunhuset i Nuckö kommun?Hoppas det fortfarande är poppis med kommunalhus. Visa bilaga 601161
Helt rätt!Skulle säga att det är Kulturhuset i Pürksi. Som jag då antar att är fd kommunhuset i Nuckö kommun?
Klart det är Delary.Tjena!
Trodde först att det var Stora Vika men det stämde inte runt om. Började gå igenom vilka andra silos jag besökt som är av det snittet och det verkar stämma med Delary Bruk.
St Nicholas Church i Prag.
Var är vi nu?Tjena!
Svårare än så var det inte!
Var är vi nu?
Fel landskap.Tällberg?
Men jaaa, såklart det är! Jag stirrade på bilden en stund helt övertygad om att jag varit där (och det har jag)Tjena!
Tog en timme (och ett antal hundra olika ställen) framför datorn innan jag hittade rätt. Fäboden på Norra Berget i Sundsvall måste det vara.
Men jaaa, såklart det är! Jag stirrade på bilden en stund helt övertygad om att jag varit där (och det har jag)
Korrekt, det är AnitkabirOK, kan det vara masoleet för Atatürk (dvs i Ankara, Turkiet)?
Jag borde kommit på det snabbare. Jag kikade först på staden i bakgrunden och det kändes lite sydamerikanskt, så jag letade efter första presidenter och ev. mausoleer där. Sen insåg jag att jag inte kikat på folket på bilden och såg att det nog var ett delvis muslimskt land....Korrekt, det är Anitkabir
Med risk för att det är alldeles för enkelt; var är vi nu (land, stad)?
Visa bilaga 602367
Nej!Tjena!
Lysekil!