[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]
Feelingen är det nog inget större fel på, men Narvik är fel tyvärr.Får verkligen feeling på nord Norge, Narvik?
Feelingen är det nog inget större fel på, men Narvik är fel tyvärr.Får verkligen feeling på nord Norge, Narvik?
Nej, nu har vi hamnat längre ifrån än föregående gissningar.Kristiansund?
Korrekt! Din bild!Hammerfest
Stämmer bra det.Kiruna?
Ser ut som nya hotellet i bakgrunden
Äh, det ser ju alla att det är Lysekil!Måste väl vara Fyrisån och Gamla Uppsala Högar.
Tolpagormi till höger, Singitjåkka i mitten och Skarttoaivi till vänster.
Var inte svaret @aben gav rätt? Googlar jag de namnen tycker jag bergen ser rätt lika ut de du har på din bild.Hahah jadu…
Bilden är din igen
Nope, men du är i rätt landskap.Österlen böljande landskap, Ale stenar?
Inte rätt men nu finns det bara en plats till i Skåne med liknande natur :)Brösarps backar
Inte rätt.Degeberga backar?
Nej. Kanske jag var lite väl kategorisk när jag skrev att det bara finns ytterligare en plats med liknande natur, din gissning visar det, men den här platsen är större. Brösarps backar och Hammars backar (Ale stenar) är redan gissade på, det finns ytterligare ett mycket känt backområde i Skåne på västra sidan.Benestads backar?
Rätt. Glumslövs backar och Hilleshögs dalar.Glumslövs backar
Jag bara idiotgooglade Skåne och backar och tyckte de förslag jag fick upp inte såg så olika ut din bild och då du hävdade att det bara fanns en annan tänkbar plats tänkte jag att det skulle finnas en hygglig sannolikhet att ha tur. Men jag hade uppenbarligen inte turen med mig:Nej. Kanske jag var lite väl kategorisk när jag skrev att det bara finns ytterligare en plats med liknande natur, din gissning visar det, men den här platsen är större. Brösarps backar och Hammars backar (Ale stenar) är redan gissade på, det finns ytterligare ett mycket känt backområde i Skåne på västra sidan.
Det stämmer alldeles utmärkt det. Din bild.Orvieto Cathedral
Det stämmer mycket bra!
Fin RR! Jag åkte tyvärr bil uppför backen.Cyklat förbi där så det var inte så svårt. Har faktiskt en bild på den stenformationen med skulpturen på toppen, femte bilden i detta inlägg.
Släpper bilden fri.
Nova Scotia eller New South Wales?Jag säger Sydney för att vara först med att svara rätt på den specifika frågan.
Eftersom att du nämner Sydney i svaret så kan jag ju inte annat än att ge rätt!Sydney harbour bridge?