[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

JojjeM

Aktiv medlem
Kul att faktiskt känna igen sig för en gångs skull :)

Nån som känner igen grottan?
IMG_4795.JPG

/Johan

weldion

Aktiv medlem
Är det OK att ta en skärmavbild från Google Maps och posta i den här tråden för folk att gissa på?

GoranS

Aktiv medlem
Om man skulle fota av sin skärm eller ta en skärmavbild och ställa frågan var bilden är tagen är ju det tekniskt korrekta svaret på den plats där man fotade sin skärm/tog en skärmavbild, något som lär vara totalt omöjligt att gissa med mindre än att man känner till var personen brukar uppehålla sig.

GoranS

Aktiv medlem
Tänkte mer på att fota av TV-bilden går väl att jämföra med en skärmavbild.
Ah, det är detta inlägg du menar? https://happyride.se/forum/threads/...e-regler-i-1-a-inlaegget.3687818/post-3964100

Nej, det tycker jag inte är inom reglementet. F.ö. är ju inte ens frågan var bilden är tagen (på vilket jag gissar svaret är postarens vardagsrum) utan vid vilket evenemang.

Så min röst är på att man ska inte fråga efter saker som försigår på skärmar som man avbildat på något sätt. Och frågorna ska handla om en geografisk plats eller ett geografiskt område, beroende på vad frågeställaren tycker är lämpligt.

weldion

Aktiv medlem
Ah, det är detta inlägg du menar? https://happyride.se/forum/threads/...e-regler-i-1-a-inlaegget.3687818/post-3964100

Nej, det tycker jag inte är inom reglementet. F.ö. är ju inte ens frågan var bilden är tagen (på vilket jag gissar svaret är postarens vardagsrum) utan vid vilket evenemang.

Så min röst är på att man ska inte fråga efter saker som försigår på skärmar som man avbildat på något sätt. Och frågorna ska handla om en geografisk plats eller ett geografiskt område, beroende på vad frågeställaren tycker är lämpligt.
Ja, annars så kan man snart få med varenda bergspass på TdF 2021 utan större ansträngning än att hålla ögonen öppna.

.A.

Aktiv medlem
Jag borde kanske vara den sista att fråga map min reshistorik men... Alltså vad GÖR man där borta?
Klart man får rråga :-)
Det var inte själva resmålet men ett spännande stopp på vägen. Resan var ingen dussinresa utan mer för några med specialintresse för arktiska miljöer.

Peth

Aktiv medlem
Seattle?

Edit: Är det väl inte alls, hade otur när jag tänkte.

hanek082

Aktiv medlem
Bildgooglade först needle tower och scrollade förbi mängder med bilder på space needle för att till slut hitta den på tower needle ring.

Vilken stad:
bild.jpg

GoranS

Aktiv medlem
@Berk: Det som söks är alltså namnet på byggnaden. Jag tänker mig att även godkänna en beskrivning av vad det är för byggnad eller annan beskrivning som lokaliserar platsen rent geografiskt. Och, visst, man kan argumentera för att ett namn på en byggnad inte är en plats. Jag tycker dock att innehållet i frågan, rent "moraliskt", är ganska oförändrad om jag ställer den som:

Var är bilden tagen? Som identifikation av platsen räcker det att ange namnet på byggnaden som syns på bilden.

Om du föredrar den, i mitt tycke, lite tillkrånglade formuleringen, så kör på den.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer