[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]
Har nog fotat de där fartygen från en liten annan vinkel för en massa år sedan.
Leksand?Denna kanske inte är helt lätt?
Vad heter samhället som syns där i fjärran i närheten av vattnet?
Visa bilaga 615841
Nej, det är en ort i ett annat land än Sverige som söks.Leksand?
Ja, det är det. Fast det är inget fast objekt. Ett industriområde där man tar in stora konstruktioner, så det byts ut med jämna mellanrum.Är det något jättestort som ligger i vattnet i högerkanten (bakom grenen)?
För långt västerut.Irland!
Då har du hittat rätt land. Bara rätt ort kvar.
För långt norrut.Tromsö?
Det blev ännu längre norrut!Hammerfest
Enligt Google Maps ruttplanering så är du 80 mil för långt norrut.Narvik?
Du är drygt 40 mil fel.lillehammer
Ja, det syns där borta i fjärran, men hade inte så mycket med balansen att göra.Ørmelen?
Tack. Jag fick inte heller ihop det med balansen och känner mig korkad, eftersom jag inte fattar kopplingen mellan balansen och Verdalsøra heller.Ja, det syns där borta i fjärran, men hade inte så mycket med balansen att göra.
Verdalsøra är det som jag letade efter, men ditt svar är egentligen lika mycket rätt.
Din bild!
Borde vara den här kopplingen:Tack. Jag fick inte heller ihop det med balansen och känner mig korkad, eftersom jag inte fattar kopplingen mellan balansen och Verdalsøra heller.
Kan det vara Lago de molveno?
Nej.Kan det vara Lago de molveno?
Jag kanske ska förtydliga att även vattnet på bilden nog snarare borde beskrivas som en kraftverksdamm än en sjö. Men ordet för sjö på det lokala språket finns med i namnet.Jag har sökt igenom hela alperna utan framgång. Det kan inte finnas en droppe vatten i de bergen som inte rinner genom ett kraftverk.
Nej, du får översätta namnet på berget till ett annat språk för att hitta rätt.Monte Bue ? Men hittar ingen sjö, så det kan ju vara fel berg.
Silvretta Stausee?
Stämmer bra!Silvretta Stausee?
Men va f-n. Den har jag ju cyklat runt efter att jag hade cyklat upp till Saarbrücker Hütte.Stämmer bra!