[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

ooms

Aktiv medlem
Tyckte att utsikten påminde lite om hur det ser ut från Fryksås, när man ser att det är två sjöar "på rad". Zoomar man in kan man även se en annan skidbacke som passar väl in på Gesunda, så då kändes Grönklitt
givet.

Vilken stad är detta då?
IMGP0926.JPG

Peth

Aktiv medlem
Vädret är för

Vädret är för fint för att sitta inne och kartsurfa. Jag övervägde, men åkte till tippen istället
Inget slår en varm och solig dag på tippen. Det är just dagar som denna som tippen verkligen lever upp och visar sig från sin bästa sida. Lite surt att min lokala tipp inte har öppet på söndagar.

Senast ändrad:

MagerValp

Aktiv medlem
Nyss hemkommen från Lysekil. Tippen där är riktigt fin faktiskt, fast vi skippade den idag och badade istället.

MartinRF

Aktiv medlem
Det här borde vara lätt men man vet aldrig. Till Boråsbilden hade jag funderat på om jag skulle behöva kläcka några dåliga ordvitsar om och som ledtrådar men det behövdes inte.
Happygissefoto5.jpg

/Martin

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

MartinRF

Aktiv medlem
Visst var det lätt?
:-)
Din bild, Knäskål.

/Martin (har varit på Kvarntorpshögen flera gånger men aldrig med cykel)

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Hade det inte varit för att man kan cykla där så hade jag haft det klart svårare.

Nu campar vi istället? Var?

IMG_20190623_212837511_HDR.jpg

Tyckte att utsikten påminde lite om hur det ser ut från Fryksås, när man ser att det är två sjöar "på rad". Zoomar man in kan man även se en annan skidbacke som passar väl in på Gesunda, så då kändes Grönklitt
givet.

Vilken stad är detta då?
Visa bilaga 495241
Var redan löst... Gissade på Prag fast det inte stämde helt med minnesbilder.

Kneecap

Aktiv medlem

Tjena!

Kyrkviken är helt rätt! Kan varmt rekommenderas om man vill åka till en naturnära camping som är i andra änden av skalan jämfört med t.ex. Böda Sand. Otroligt laidback, inte massa vattenland och trampbilar överallt.
Ungarna ligger på bryggan och fiskar krabbor eller hoppar från hopptornet.
Dessutom skamligt billigt. Bara myntautomaten, i bakelit, i diskrummet är värd en omväg.

Sen kan man traska bort till Lexö på Resö och äta deras pizza bianco. Speciellt den som heter Vågrätt, med havskräftor och räkor, fanfuckintastic.

IMG_20190626_184829508.jpg

MagerValp

Aktiv medlem
Ja den var lurig att verifiera, ingen street view och sunkiga reklambilder från campingen.

Men nu jäklar måste jag gräva djupt i arkiven för att hitta något. Var är vi?
IMG_2445.jpeg

Senast ändrad:

Kneecap

Aktiv medlem
Ja den var lurig att verifiera, ingen street view och sunkiga reklambilder från campingen.

Men nu jäklar måste jag gräva djupt i arkiven för att hitta något. Var är vi?
Visa bilaga 495574

Tjena!

På flygfoto så ser man det rätt tydligt enligt mig. Sen la jag ju in en ledtråd med att man "måste man resa". Den ligger ju på Resö 😉

MagerValp

Aktiv medlem
Hoppsan, bild uppdaterad, jag råkade posta en croppad version. Nu har vi hela bilden, så det finns lite mer att gå på.

Hmm verkar som om forumet skalar ner upplösningen lite också... Är det för svårt får ni klaga :D

MagerValp

Aktiv medlem
Vi står vid Mt Battie Tower och blickar ut över Camden, ME, så @JesperA får den.

Stötte på den mycket trevliga herren Jack Churchill nere i stan som hörde oss prata svenska. Han bodde i Sverige på 70-talet och hängde med Janne Loffe Carlsson och gänget, och jobbade bl a som cinematograf på Pojken med guldbyxorna. Fick en fantastisk rundvisning bland hans motorcyklar.

Mysig kortfilm finns här: https://www.makewild.co/stories-2/2017/1/19/tale-of-a-motorcycle-man

GoranS

Aktiv medlem
Nästan, fast bara nästan, s.a. man börjar sympatisera med Kneecap. Har blivit lite väl många förluster på mållinjen nu. ;-)

JesperA

Aktiv medlem
Nästan, fast bara nästan, s.a. man börjar sympatisera med Kneecap. Har blivit lite väl många förluster på mållinjen nu. ;-)
Ja, jag håller med, såg Kneecap:s gissning av Portland, MA, men hittade inget som stämde med bilden så letade runt i krokarna & hittade bukten med den lilla ön till höger & dom blåa skyltarna vid Mt Battie Tower syntes på Google maps (Google maps är väl tillåtet enligt reglerna, står inte uttryckligen men), så, hmm, tycker egentligen inte jag vann den då men aja

Slänger in en lätt bild sålänge då om det är okej

IMG_5568.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer