[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

JesperA

Aktiv medlem
Helt rätt.

Din tur.
Såg ut som hotellhanddukar, sökte först på Trilogy hotel, hamnade i Grekland, så sökte på Trilogy beach istället & hittade en snarlik bild

Iaf, skulle leta upp en bild men datorn har ballat ur med 100% cpu användning så någon annan får äran att lägga upp en bild 😄👍

EST

Aktiv medlem
20210618_133349.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Såg ut som hotellhanddukar, sökte först på Trilogy hotel, hamnade i Grekland, så sökte på Trilogy beach istället & hittade en snarlik bild

Iaf, skulle leta upp en bild men datorn har ballat ur med 100% cpu användning så någon annan får äran att lägga upp en bild 😄👍
Jaha, själv satsade man ju på den i sammanhanget värdelösa hästen ”Trilogy Hotel Carribean” och tog utan vidare undrrsökning (lättja) första googlingsträffen.

JesperA

Aktiv medlem
Oj missbedömde återigen vilken koll folk har på platser i den här i tråden. Redruth var staden jag tittade ut över, varit där? Din tur JesperA.
Nae, tyvärr inte varit just där men bilden skrek England så fick kort & gott bli "england old castle" & hittade: https://www.google.se/search?q=engl...CAEQAw&biw=2560&bih=2060#imgrc=VnJ8NGoHDIJNwM

Iaf, jag har väldigt svårt för att välja bilder, omöjligt att veta vilka bilder som är lätta eller svåra så får bli:

ekjhlre.jpg

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Vilken djur syftar du på? Hamburgsund var ju min tanke också med den ledtråden.

JesperA

Aktiv medlem
Tjena!

Vilken djur syftar du på? Hamburgsund var ju min tanke också med den ledtråden.
Förvisso kan man göra hamburgare av djuret som är ko (vilket ni säkert gissade); det är Koön som synes på bilden, sen "blodigt allvar" var en referens till Anfallet mot Marstrand men den ledtråden kanske var lite långsökt

L.and

Aktiv medlem
Befinner mig nära en soptipp, vilken då?

Bilagor

• 20210610_202105.jpg
    20210610_202105.jpg
    518.1 KB · Besök: 39

JesperA

Aktiv medlem
Jösses, har man börjat med designade kraftledningsstolpar nu? Undra hur många tusen miljarder det kostat att designa fram om bara logotyper kostar några hundra mille nuförtiden vid upphandling, "Yggdrasil" kom man la på på en kafferast & fakturerade 30 miljoner för. Aja, lite offtopic men har inte haft något annat att klaga på idag så det var dags :D

uandt

Aktiv medlem
Ooms har fel om designstolpen. Den i Hagby är ok även den runt Brattland är finare. Ska försöka fota den nån gång... Annars, hängde mycket på Hagby när mamma byggde hus. Hon köpte en f150 istället för att hyra container så så fort trucken var full med tungt skräp var jag tvungen komma förbi år hjälpa slänga. Fina tider....

Nåväl. Vad är det här för något industriminnne?
20210612_101501.jpg

MP3-Sthlm

Aktiv medlem

Kneecap

Aktiv medlem
Ooms har fel om designstolpen. Den i Hagby är ok även den runt Brattland är finare. Ska försöka fota den nån gång... Annars, hängde mycket på Hagby när mamma byggde hus. Hon köpte en f150 istället för att hyra container så så fort trucken var full med tungt skräp var jag tvungen komma förbi år hjälpa slänga. Fina tider....

Nåväl. Vad är det här för något industriminnne?
Visa bilaga 496626

Tjena!

Kalklinbanan från Forsby till Köping?

Kneecap

Aktiv medlem
Vafan va snabbt det gick. Och jag som hade ledtrådsbilder på gropen å allt. Rätt ända också eftersom det här är Forsby på bilden. Så, i dessa em tider, bollen e din

Tjena!

Tog ju över en timme. (Fast jag har kört bil senaste timmen, tog tjugo sekunder när jag såg bilden)

Den här är svår om man inte varit där eller är nördig inom ett visst område.

IMG_20160705_142712096.jpg

JesperA

Aktiv medlem
Jösses, det var inte lätt, har åkt runt i hela Sverige verkar det som; Trollhättan, Linköping, Ugglarp, kollat minidraken, ubåtar, bandvagnar, övriga militärfordon, simulatorer osv osv, äger du den enda bilden på detta föremålet?

Iaf, min tanke är att det inte går att vrida på "ratten", inte med mina feta lår iaf, så antar det är ett dykreglage för en ubåt & pedalerna för sidoroder (fast kan lika gärna vara sidreglering för bandvagn).

Ursäkta babblet, ingen annan har gissat på ett bra tag nu så jag får la offra första gissningen då, har säkert fel i allt såklart men får bli en gissning på Siknäsfortet (trots att HMS Spiggen inte verkar se ut så)

Edit: Det var ju en extra dålig gissning eftersom det inte verkar som att Saab byggde Spiggen? ;)

Kneecap

Aktiv medlem
Jösses, det var inte lätt, har åkt runt i hela Sverige verkar det som; Trollhättan, Linköping, Ugglarp, kollat minidraken, ubåtar, bandvagnar, övriga militärfordon, simulatorer osv osv, äger du den enda bilden på detta föremålet?

Iaf, min tanke är att det inte går att vrida på "ratten", inte med mina feta lår iaf, så antar det är ett dykreglage för en ubåt & pedalerna för sidoroder (fast kan lika gärna vara sidreglering för bandvagn).

Ursäkta babblet, ingen annan har gissat på ett bra tag nu så jag får la offra första gissningen då, har säkert fel i allt såklart men får bli en gissning på Siknäsfortet (trots att HMS Spiggen inte verkar se ut så)

Edit: Det var ju en extra dålig gissning eftersom det inte verkar som att Saab byggde Spiggen? ;)

Tjena!

Du är på väldigt rätt spår, men på fel ställe.

Edit: Jag äger inte enda bilden, hittade iallafall en bild till på den.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer